תזונה דלת פחמימות לסכרת על פי ד"ר ברנשטיין

אז השאלה הכי חשובה בתזונה דלת פחמימות היא מה אוכלים?

בפוסט הזה אסכם בקצרה את עיקרי הכן והלא של התזונה לסכרתיים ע"פ ד"ר ברנשטיין, שהינה התזונה שאני באופן אישי עוקב אחריה על מנת לאזן את ערכי הסוכר. בתזונה הזו הדלק שלנו הוא לא פחמימות כמו בתזונה המקובלת, אלא חלבונים ושומנים. כשאנחנו עוברים לתזונה הזו אנחנו מחליפים את ה"דלק" שלנו, כמו לעבור  מסולר לבנזין. המעבר קשה בהתחלה, אבל לאחר מכן תופיע יציבות רבה, גם בערכי הסוכר , גם באנרגיה, וגם בבריאות.

אם אתם סובלים מסכרת ומטופלים תרופתית (אינסולין/תרופות) , יש להיוועץ ברופא טרם השינוי, שכן התזונה הזו תשנה לחלוטין את חוקי המשחק בכל מה שנוגע לערכי הסוכר, וצריך מאוד להיזהר מירידות סוכר שעשויות להיות מסוכנות.

בתזונה דלת פחמימות,  אנו למעשה נמנעים מפחמימות פשוטות ומורכבות, ומשאירים בתפריט רק פחמימות אשר מתפרקות לאט – רובן מירקות, משקדים, אגוזים וממוצרי חלב מסויימים. גם חלבונים יכולים לעלות את הגלוקוז בדם, אבל באיטיות – צריך לקחת את זה בחשבון. ההמלצה של ד"ר ברנשטיין היא לא לצרוך יותר מ 30 גרם פחמימות ליום  – 6 בבוקר 12 בצהריים ו12 בערב.  נפרט על כך בפוסט נפרד.

ממה נמנעים?

  • סוכר וכל מוצר המכיל סוכר
  • סירופ תירס עשיר בפרוקטוז (מרכיב בהרבה מוצרים תעשייתים, גרוע מאוד! ראו הסירטון הבא)
  • פירות (כן, ללא פירות)
  • חיטה – לחם, לחמניות, מאפים שונים, עוגות
  • דגנים – אורז, קינואה, גריסים, שיבולת שועל
  • ירקות שורש עמילניים: תפוחי אדמה, בטטות
  • שעועית לבנה ושחורה
  • עגבניות מבושלות, רסק עגבניות, קטשופ
  • גזר מבושל
  • בצל מטוגן – במידה
  • מיצי פירות טבעיים
  • שתייה מתוקה, קולה, ספרייט וכו'
  • מוצרים מיוחדים לסוכרתיים שבדרך מכילים המון פחמימות וקמח
  • חלב
  • גבינת קוטג'
  • ממתיקים מלאכותיים באבקה – מלבד סטיביה

מה מותר לאכול? (לפי סדר כמותי)

  • דגים : סלמון, סרדינים ומכל הסוגים
  • עוף
  • בשר בקר
  • ירקות (מלבד אלו אשר ברשימת הלא)
  • הרבה עלים ירוקים מכל הסוגים
  • שקדים, אגוזים, זרעים
  • גבינות עם אחוז שומן גבוה
  • קמחים : קמח שקדים וקמח סויה
  • ג'לי ללא סוכר (לבדוק טוב שאין בו דקסטרוז – שזה למעשה גלוקוז..)
  • קרקרים עשירים בסיבים על בסיס שיפון – בארץ כרגע אני מכיר רק את Wasa Crispbread Fiber Rye המכילים פחות מ-7 גרם פחמימות ליחידה
  • שומנים טובים – אבוקדו, שמן קוקוס, שמן זית, חמאה, שמנת מתוקה ( שבניגוד למשתמע משמה, אין בה כמעט פחמימות)
  • סטיביה להמתקה
  • קפה, תה
אני יודע. אם זו הפעם הראשונה שאתם קוראים את ההמלצות, קחו נשימה עמוקה. גם אני בפעם הראשונה  אמרתי לעצמי שזה נשמע מטורף, בלתי אפשרי. אבל תקראו את זה שוב, תחשבו על זה לעומק, וכמובן תתחילו לקרוא כמה שיותר על התזונה הזו. מהר מאוד תגלו שזה מה שחיפשתם,  אולי אפילו הרבה מאוד זמן.  רצוי מאוד לקרוא את הפוסט הזה כדי להבין על מה מדובר פה.
מצגת גרפית של הנחיות התזונה שתעזור לכם להבין מה אסור ומה מותר בלחיצה כאן..בלוג דל פחמימות בפייסבוק

 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
פורסם בקטגוריה ד"ר ברנשטיין, מושגים, סוכרת, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

159 תגובות על תזונה דלת פחמימות לסכרת על פי ד"ר ברנשטיין

  1. מאת רמי‏:

    אנני מבין למה קוטג' לא וגבינה שמנה כן, הרי כמות הפחממות בקוטג' זעומה.
    עלים ירוקים, אני חושב שיש להיו