ד"ר ברנשטיין ושיטתו לטיפול בסוכרת

ד"ר ברנשטיין הוא רופא אמריקאי אשר פיתח שיטה לטיפול בסוכרת, שעיקרה דיאטה דלת פחמימות המאפשרת לסוכרתיים משני הסוגים לחיות באופן בריא, להאריך את חייהם ולהימנע מסיבוכים.

סיפורו האישי של ד"ר ב' שזור בסיפורה של השיטה שפיתח. בשנת 1946, בגיל 12, התפרצה אצל ברנשטיין סוכרת נעורים (סוג 1). בתקופה ההיא הטיפול במחלה היה שונה מאוד ממה שאנחנו מכירים היום. בדיקות סוכר, למשל, היו מבוצעות אצל הרופא, פעם בחודש ואת המחטים להזרקת האינסולין היה צריך לחטא יום-יום במים רותחים ולהשחיז באבן מיוחדת.

המציאות של חולי סוכרת סוג 1 אז כללה סיבוכים בריאותיים רבים, ירידות סוכר חריפות ומסכנות חיים (למשל בזמן נהיגה) ותוחלת חיים קצרה. התזונה המומלצת אז, שעדיין מומלצת לסוכרתיים כיום ע"י ארגוני הבריאות השונים, היתה דיאטה דלת שומן, מתונה בחלבון ועשירה בפחמימות.

מאחר ורצה לנהוג באופן אחראי, ברנשטיין הצעיר מילא אחר כל הוראות הרופא באופן מושלם לאורך כל שנות העשרים והשלושים שלו, אך ללא כל השפעה מיטיבה. מערכות גופו החלו להידרדר והוא סבל מסיבוכים רבים, שאותם הרופא עודד אותו לקבל כחלק מעובדות החיים שלו כחולה סוכרת.

השנים עברו וברני שלנו חש מדוכדך יותר ויותר. עם שלושה ילדים ומגוון סיבוכים שהפכו אותו לאיש זקן בגיל 30, היה לו קשה לדמיין איך יראה את ילדיו גדלים. נקודת המפנה היתה, כאשר במסגרת עבודתו כמהנדס בחברה לייצור ציוד רפואי,  נחשף למכשיר המנטר את רמת הסוכר בדם. המכשיר הזה יועד לשימוש בחדרי מיון, לשם זיהוי ירידות סוכר אצל אדם ללא הכרה, וניתן להשוות אותו לגלוקומטר הקטן והקומפקטי של היום בערך כמו שניתן להשוות את המחשב הראשון שהומצא לאייפד.

ברנשטיין השיג לעצמו מכשיר כזה והתחיל לבדוק את רמות הסוכר שלו באופן עקבי, מתוך רצון להבין מה משפיע על העליות והירידות של הסוכר, וכך אולי למנוע את ירידות הסוכר התכופות שהפריעו מאוד לאיכות חייו. חשוב להבין, כי באותה תקופה לא היו קיימים מכשירי מדידת סוכר ביתיים ואף אחד במערכת הרפואית לא האמין שאנשים יסתובבו עם מכשירי ניטור ויבדקו לעצמם את הסוכר.

אבל ד"ר ב' ניגש לבעייה בגישה הנדסית, בהתאם למשלח ידו באותה התקופה: יש לאסוף מידע על הבעיה על מנת לפתור אותה. מהר מאוד הוא הבין שטווח רמת הסוכר שלו לאורך היום דומה לרכבת הרים: 5 מדידות ביום החזירו תוצאות של בין 40 ל-400. לאחר בדיקות חוזרות וקפדניות לאחר כל ארוחה הבין הד"ר שאם יאכל פחות פחמימות – לא יצטרך להזריק כמויות גדולות כל כך של אינסולין, ויוכל למנוע את ירידות הסוכר. הוא החל לשנות את תזונתו ולשמחתו ירידות הסוכר פחתו משמעותית.

עם זאת, ההידרדרות במצבו בשל סיבוכי הסוכרת נמשכה. בנסיון לשפר את המצב, הוא הזמין סקירה של הספרות המקצועית בנושא חקר הסוכרת, ומצא, להפתעתו המוחלטת, מחקרים שהראו כי ניתן למנוע ואף לרפא את סיבוכי הסוכרת בעכברים, באמצעות נירמול ערכי הסוכר. זה נשמע מובן מאליו היום, אבל את הסוכרתיים של שנות ה-60 ולפני כן, אף אחד לא הנחה לשמור על ערכי סוכר תקינים.

כשהציג את הממצאים בפני הרופא שלו, הלה ביטל את דבריו באומרו כי לא ניתן להסיק ממחקרים אלה כלום, שכן "בני אדם אינם עכברים, וחוץ מזה זה בלתי אפשרי לשלוט בסוכר". בנקודה זו, מספר ד"ר ברנשטיין, לא היתה לי ברירה אלא להעמיד פנים שאני עכבר…

וכך, במשך השנה שלאחר מכן הפך עצמו ד"ר ברנשטיין לחיית מעבדה לצורך הנסיונות לנרמול רמת הסוכר בדם. לאורך אותה שנה הוא זיהה והגדיר את הגורמים לעלייה וירידה בערכי הסוכר, ורכבת ההרים הפכה לנסיעה חלקה. לאחר תקופה בה חווה ירידה הדרגתית בערכי הסוכר שלו, רוב הסיבוכים מהם סבל החלו לדעוך ומצבו השתפר משמעותית.

ברנשטיין הרגיש שעלה על משהו גדול, ושהעולם חייב לדעת על כך. אך למרות ניסיונותיו להעביר את הידע שלו לרופאים, דעותיו לא התקבלו ואפילו נדחו. מעניין לציין כי אותה חברה שייצרה את המכשיר התעשייתי בו השתמש ב' לבדיקת רמת הסוכר, דחתה על הסף את הרעיון שלו לייצור מכשיר ביתי למדידת סוכר. שהחולים עצמם ייבדקו לעצמם את הסוכר? הם הרי לא רופאים!

מאחר ולא הצליח להעביר את המסר, בגיל 40  החליט ברנשטיין להפוך לרופא על מנת להעביר את הידע שלו הלאה לכמה שיותר חולי סוכרת. כיום, אחרי 6 ספרים שכתב ואלפי מטופלים שקיבלו ממנו ייעוץ וטיפול, ד"ר ברנשטיין נחשב לפורץ דרך בתחום הטיפול בסכרת מסוג 1 ו-2. למרות שגישתו נחשבת בעיני גורמים רבים לקיצונית ולא מקובלת, רבים בעולם עוקבים אחר המלצותיו והתוצאות מדברות בעד עצמן.

כיום, בגיל 78, ד"ר ברנשטיין אינו סובל מסיבוכים מלבד אלו שנשארו לו מהתקופה בה לא היה מאוזן. פרופיל השומנים בדם שלו מושלם ובריאות ליבו תקינה.

קשה לחשוב על דוגמא אישית חזקה יותר משלו – אדם חולה שמצא עצמו על המסלול הבטוח למוות בגיל צעיר ובמקום זאת לקח את חייו ובריאותו בידיו, והלך מאוד רחוק על מנת לוודא שהמסר שלו יגיע לכל מי שזקוק לו.

הספר המומלץ ביותר שלו הינו Dr. Bernstein's Diabetes Solution: The Complete Guide to Achieving Normal Blood Sugars והוא ספר חובה לכל אדם הסובל מסכרת או לבני משפחתו. הוא מכיל מידע מקיף וחשוב על סכרת שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר, וכולל הנחיות מפורטות על הדרך להשיג ערכי סוכר נורמלים.

בחלק ב' נפרט קצת יותר על הגישה של ד"ר ברנשטיין – מה היא כוללת ואיך ניתן ליישם אותה. למעבר לפוסט ליחצו כאן

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
פורסם בקטגוריה ד"ר ברנשטיין, מושגים, סוכרת, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

55 תגובות על ד"ר ברנשטיין ושיטתו לטיפול בסוכרת

  1. ראשית חייבת להגיד שהסיפור מאוד מרגש ומדהים
    שנית, הרופאים נשארו אותם רופאים אטומים (רובם לפחות) וגם אני כשאני מנסה להגיד שאני מאוזנת בזכות כך וכך וכך הם צוחקים, שוב רובם, אבל אם נסתכל על המציאות נראה שרוב הסוכרתיים הולכים או הלכו לרופא ורובם רחוקים מאוד מלהיות מאוזנים. ובכלל לא מובן למה הרבה רופאים ממליצים להישאר עם A1C גבוה כמו 7 או 8 לילדים ואומרים שזה בסדר גמור. ואני באופן אישי יכולה להגיד שהיום כשאני מאוזנת לגמרי אני מרגישה פיזית פי 1000 יותר טוב וגם ניראת הרבה יותר טוב מאז שהייתי על 8 או 7. אז כמו שאני תמיד אומרת צריך לבדוק את כל האופציות ולהחליט באופן עצמאי מה באמת הכי טוב עבורך.

    • מאת הגר‏:

      הי סבטה,
      מסכימה איתך לגבי הסיפור – הוא מהווה השראה בלתי פוסקת עבורנו ולכן בחרנו לשתף אותו כאן, ולא להיצמד לעובדות היבשות.
      אני שמחה לשמוע שאת מאוזנת כיום, כל הכבוד לך על שלא הסתפקת בעצת הרופא ומצאת את הדרך שעובדת עבורך!

  2. מאת מישהו‏:

    מאוד מצער לשמוע על חוסר המוכנות של רופאים לשמוע על מצבו הבריאות של המטופל ממקור ראשון.
    ובכלל, סיפורים כאלה על אנשים שעולים על רעיון מבריק בכל תחום, לא רק רפואה, תמיד מעוררי השראה. אז תודה, ורק בריאות!

  3. מאת סמדר‏:

    אני לא מבינה כל כך בכל הנושא.
    בתוצאות בדיקת העמסת סוכר שנערכה לי בשבוע שעבר, נמצא שערך הסוכר בצום היה נורמלי אבל ערכי האינסולין היו גבוהים ולא ירדו כעבור שעה ושעתיים.
    האם צורת האכילה המומלצת כאן, מתאימה במצב זה?
    תודה,
    סמדר.

    • מאת אסף‏:

      היי, העמסת סוכר וערכי סוכר בצום הן שתי בדיקות שונות לחלוטין. בכל מקרה אם לא תועד סוכר גבוה בשתיהן, אז אין לך מה לדאוג. ערכי אינסולין גבוהים אינם אבחנתיים לסכרת.
      כדאי גם לבדוק A1C ופשוט להתייעץ עם הרופא שלך, הוא הכתובת לשאלות.
      לגבי התזונה, היא טובה גם לקדם סכרת כדי למנוע התפתחותה.

      בהצלחה ובריאות שלמה

    • מאת דן‏:

      שלום סמדר
      בדיקות העמסת סוכר הן בדיקות שאינן מיצגות במיוחד את התזונה של אדם רגיל. אם יש לך מד סוכר ביתי רגיל, בצעי מדידה לפני ארוחה רגילה שלך, אחריה, ובמרווחים של כארבעים דקות עד שלוש שעות לאחר הארוחה. מספיק שהסוכר יעלה לערכים גבוהים מאוד בחלק מהזמן הזה כדי שיגרמו נזקים, אמנם לא כמו של חולה סוכרת רגיל, אך עדין יגרמו נזקים

  4. מאת אביטל פז‏:

    האם קיים תרגום לעברית של הספר של ברנשטיין?

  5. מאת בר‏:

    קראתי את הכתבה, ומניסיוני כסוכרתי מסוג 1 הכל נכון .
    רק דבר אחד לא ברור לי מדוע יש להימנע מאכילת קוטג' ?
    גם קוטג 9% לא מומלץ ?

  6. מאת אילנה סמוגורה‏:

    היי אסף.בלוג מדהים.עשה לי קצת סדר בראש.אני כבר חודש ושבוע אוכלת לפי ד"ר ברנשטיין.עושה פעילות גופנית שש פעמים בשבוע שלושה ימים שוחה 30 בריכות ושלושה ימים צועדת 40 דקות.ועדיין קמה עם 198. אני רזה והרופא סכרת אמר שאין סיכוי גדול שזה יעבוד.האם??? תודה אילנה

    • מאת אסף‏:

      תודה אילנה, קשה לענות ללא עוד פרטים, אבל אם את קמה עם 198 זה אומר שנדרשת עבודה נוספת כדי להגיע לאיזון. כמו כן אני ממליץ לעשות הפחתה ניכרת בפעילות גופנית בשלב הראשון לאחר שעוברים לתזונה דלת פחמימות. צריך לתת זמן לגוף להסתגל למצב החדש ו"לשינוי הדלק" מפחמימות לשומנים וחלבון.

  7. מאת אילנה סמוגורה‏:

    היי אסף תודה שחזרת. איזה כיף שיש מישו קשוב ואמפתי.אז ככה לפני שלוש שנים קפצה עלי הסכרת. ( גם אבא וסבתא היו סכרתיים).360ומעלה.הצלחתי להוריד קצת עם ג'נואט ואכילה לפי יעוץ נטרופתי.לפני שנה נאלצתי להתחיל עם אינסולין בזאלי בלילה כי בבוקר היה גבוהה.התחלתי עם 12 ובמרץ עליתי ל 20.שום תזונה וספורט לא עזרו עד שהתחלתי לפני חודש וחצי עם אכילת דלת פחמימות והגברתי את הספורט הצלחתי לרדת בבוקר ל127 ואינסולין 10 יחידות.לפני שבועיים בהמלצת רופא סכרת הפסקתי את האינסולין הוא נתן לי תרופה חדשה שנקראת אקטוס.כדור ביום בצהריים.ועדיין 198 בבוקר.גובהי 167א שוקלת עכשו 59( ירדתי בחודש וחצי האלה שלושה קילו).תגובה ארוכה הרבה פרטים.מצטערת.אז לרדת מפעילות גופנית לשלוש פעמים? מה עוד אפשר לעשות לטובת העיניין? תודה

    • מאת אסף‏:

      תודה על הפירוט, אבל למה בעצם עברת מאינסולין לאקטוס? יתכן שזה המקור לעלייה בערכים. יתכן שזה היה מוקדם מדי לוותר לגמרי על האינסולין כי נראה היה שהיית באיזון טוב איתו + תזונה דלת פחמימות.

      • מאת אילנה סמוגורה‏:

        היי אסף תודה.אני עברתי אל כל השלבים של הסכרת.הכחשה, אבל, דיכאון, התקרבנות.ועדיין יש מחסום פסיכולגי בהזרקת האינסולין.אני לא אוהבת מחטים ( בלשון המעטה) וגם לא את הכתמים הכחולים שלפעמים עושים בבטן, אז הייתי מוכנה לנסות הכל רק להפסיק.ויכול להיות שבעוד שבועיים הרופא יחליט שאחזור לאינסולין. אמבקשת לדעת אם אתה מכיר אנשים רזים שהאכילה הזו עזרה להם לאורך זמן ( לא רק ירח דבש ).תודה

  8. מאת רונית כהן‏:

    שלום שמי רונית סוכרתית.עד לא מזמן לפני 6 חודשים. שקלתי 104 קילו.ובמשך ה6 חודשים
    ירדתי 17 וחצי קילו.הסוכר שלי בתחילת הדרך בצום היה 168 וערך ל הסוכר המסוכרר היה
    7.9 שירד לאחר 3 חודשים 7.4 בעקבות ספורט יומיומי 40 דקות הליכה ושתי כדורי גנואט 50/1000.
    עכשיו עשיתי בדיקה התוצאה יצאה בצום 172.והסוכר המסוכרר ירד 6.8.
    שזה מצויין.אבל אני התאכזבתי מאוד כי היעד שלי היה להוריד את הערך של הסוכר בצום בבוקר.
    ואני לא מצליחה ולא הבנתי איך עושים את זה ומה אוכלים בלילה כדי שאצליח.זה ייאש אותי מאוד.אשמח לקבל את תשובתך

    • מאת אסף‏:

      הי רונית, סה"כ התקדמת יפה. ההמלצה העיקרית שלי היא לעבור לתזונה דלת פחמימות המתוארת בפוסט ובבלוג הזה, היא יכול לסייע לך להתאזן אף יותר ולהוריד את הערכים בבוקר.

      בהצלחה!

  9. מאת דליה קמפלר‏:

    שלום אסף
    נעים להכיר.
    פעם ראשונה שקראתי את הבלוג שלך ומצאתי את עצמי מתעודדת מכך שאני לא לבד דרך השאלות שקראתי.
    האינפורמציה מרתקת . אני סכרתית סוג 2 כבר 12 שנים. מטופלת ביוקריאס ואמריל. ההתחלה היתה כמובן עם גלוקופג' וחבריו.
    האם מעבר לבלוג אתה גם מאמן/מדריך באופן אישי או קבוצתי לא דרך האינטרנט?
    ניסיתי כמה פעמים תזונה דלת פחמימות ובאמת עזר לי אבל התקשיתי מאוד להחזיק לאורך זמן ונשברתי. חזרתי לתזונה הקונבנציונלית. אני די מגדירה את עצמי כמכורה לפחמימות אבל עכשו אני עובדת על עצמי כדי לשנות את ההגדרה המכשילה הזאת. קשה. קשה.
    ברוב פעמים אני מחזיקה בהמוגלובין מסוכרר סביב ה7.5 אבל האחרון היה 8.3 והבא בתור יהיה בעוד כשבועיים מאוד מקווה לאיזשהו שיפור.
    בקיצור כתבתי פה כבר יותר מדי . אני מעדיפה קשר לא באינטרנט האם אפשרי?
    תודה
    דליה

    • מאת אסף‏:

      שלום דליה, מותר להשבר! היופי זה שתמיד אפשר לחזור לתזונה ולשפר את המצב שוב.
      בבקשה צרי קשר דרך חלון יצירת קשר עם הפרטים שלך ונשלח לך מייל באופן אישי אם את מעדיפה לתקשר בפרטי.
      בהצלחה

      • מאת יהודית‏:

        אשמח להיות אתך בקשר לטיפול בסכרת של הלא מטופלת….מאמינה בדרך של דל פחמימות….אודה לך על יצירת קשר…..

  10. מאת מיקי עומר‏:

    רק היום התוודעתי לאתר במשך השנתיים האחרונות מאוזן A1C 6.0 אבל עם הזרקת אינסולין.
    אשמח לקבל טיפים שכן הייתי רוצה בשלב ראשון להגיע למצב של הפחתת כמות האינסטלין.

    • מאת הגר‏:

      שלום מיקי,
      קרא את הבלוג, מופיעה בו כל התורה.
      אם יש שאלות ספציפיות יותר, מוזמן לשאול.
      רק בריאות

  11. מאת זיוה גרטנר‏:

    האם חומוס נכלל בתזונה הזאת..?

  12. מאת ירון סוכרתי 19 שנה‏:

    שלום אסף,,,
    אני מזריק אינסולין 6 פעמים כל יום
    אחרי בדיקות של 3 חודשים,,
    כל הערכים בסדר,, חוץ מכולסטרול קצת גבוה,, 186
    מעוניין לעבור לתזונה דלת פחממות,,
    יש לי כמה שאלות, אשמח אם תעזור לי,,
    הגובה שלי הוא 170 והמשקל 60 שזה תקין
    אני לא מעוניין לרדת,, ולהפך אשמח לעלות,
    והשאלה שלי,,
    1.האם תזונה דלת פחמימות לא תרזה אותי עוד?
    2. היכן יש מפרט לפי ארוחות?
    3.והאם תהיה השפעה לרעה על רמות הכולסטרול הרע,,,
    תודה מראש,,,,

    • מאת אסף‏:

      שלום ירון, מה זה ערכים בסדר? מה הA1C שלך?
      לשאלותייך:
      1. לא בהכרח, אבל היא לא "תשמין" אותך ויתכן שתרד באחוזי שומן. כדי לעלות במשקל עלייך לבצע אימוני כוח ולאכול יותר חלבון.
      2. בבלוג שלנו מידע רב על תזונת ברנשטיין, בספר שלו יש גם דוגמאות לארוחות. בכל מקרה זה מאוד פשוט, חלבון + ירקות בכל ארוחה.
      3. קשה לי לנבא זאת. סיכוי טוב שהתזונה תאזן את פרופיל השומנים, ויתכן שלא תהיה שום השפעה בשלב הראשון. בבקשה חכה 3 חודשים בטרם תעשה בדיקות דם.

  13. מאת שרון‏:

    שלום לך אסף,
    לאחר בדיקת דם, התברר : AIC- 10 (שנחשב ל גבוה) ,ומכיוון שרמות הסוכר לא מאוזנות ,
    אלא עולות ויורדות לסירוגין,(רמת סוכר- 350 — מול מצבי היפו של 50),
    וכעת הרופא ממליץ לי מאוד ,לעבור לשימוש במשאבת -אינסולין.
    השאלה שלי:
    האם עליי להסכים לקבל משאבה,או להמתין, וזאת לאחר שהשבוע התחלתי בדייאטה דלת -הפחמימות של ברנשטיין על פי המלצותיך,והשבוע אכן חל שיפור יפה,
    הגלוקומטר מראה על איזון טוב יותר בדייאטה דלת -הפחמימות.(ממוצע יומי 110).
    והשאלה שלי :
    האם אפשר להתמיד בדייאטה דלת -הפחמימות ,מבלי להזדקק למשאבת אינסולין ?
    ושאלת השאלות:האם בדייאטה ברנשטיין מגיעים למצב מאוזן ,ללא צורך בזריקות אינסולין בכלל ?
    אשמח לתגובתך.
    שרון.

  14. מאת רינת‏:

    שלום אסף,הגעתי לרופא המשפחה לאחר בדיקה אקראית של 140 בבוקר.ה a1c שלי עומד על 5.5 בשתי בדיקות אחרונות שעשיתי.אני מבינה שאני גבולית ואני רוצה להסיר את החשש הזה ממני.אני לא יכולה לתאר את החיים שלי ללא סוכר ומאוד מדכא אותי הרעיון,מי שגבולי לדעתך כן יכול לאכול פירות בכמות מסויימת? אני לא משוגעת על בשר

    תודה!

    • מאת אסף‏:

      רינת , שווה לנסות, יתכן שתופתעי מהשפעת התזונה עלייך. בכל מקרה כדי לאמץ את עקרונות הפליאו שכבר הם נמוכים בפחמימות הרבה יותר מהתזונה המקובלת. בהצלחה.

  15. מאת רינת‏:

    אני תוהה,אם אני אוריד במשקל (עם אכילת פירות במידה) האם הסיכון לסכרת יכול לחלוף? אני שוקלת 94 ק"ג

  16. מאת רינת‏:

    אגב,בבדיקות הסוכר שבקופת החולים תמיד יצא לי מתחת ל 100,יכול להיות כזה הבדל בין מכשיר ביתי לבין קופ"ח?

  17. מאת מטילדה‏:

    אני חולת סכרת סוג 1 שהתגלת אצלי לפני בערך שלוש שנים ומאז אני על רכבת הרים ומשנה
    תזונה כל הזמן הייתי בתזונה של שלטון בהתחלה והיה שיפור מדהים למרות שאכלתי המון פיאות המדדים היו כל הזמן סביב המאה אך אחרח שלא החזקתי מעמד נצטרכתי להזריק אינסולין ומאז קשה לי לאזן את הסוכר .
    ניסיתי את הגלת פחמימות וזה היה ממש טוב חוץ מהפירות אני שותה כל בוקר שייק ירוק וזה קשה בלי פרי האם אפשר לשלב תפוח ירוק עם השייק? והאם יש אפשרות שאגיע למצב שאפסיק להזריק? אמי מזריקה רק את הבזאלי.אציין רק שהדיקות הדם שלי מצויינות ואני ספואטאית.סליחה על המגילה מחכה לתשובה.

    • מאת אסף‏:

      היי מטילדה, כדי לבצע תזונה דלת פחמימות יש להפסיק גם עם הפירות שמן הסתם תורמים לעליית ערכי הסוכר. בעזרת תזונה זו אפשר להפחית משמעותית מינוני אינסולין אבל לא ניתן להפסיק להזריק בכלל. המטרה שלנו היא לשמור על איזון של אדם בריא. בהצלחה!

  18. מאת מטילדה‏:

    רציתי רק להוסיף שבדיקות הדם שלי מצויינות למעט הסוכר כמובן הבדיקה האחרונה הראת 350 סוכר בצום וההמוגלובין המסוכרר עדין לא הגיע.

  19. מאת עדי‏:

    הי אסף,
    אני חולת סכרת נעורים כבר 13 שנה ומעולם לא שמעתי על הדיאטה הזו.
    כרגע אני נמצאת בנקודת מפנה בתחום הסוכרת והדיאטה של ד"ר ברנשטיין נשמעת לי כאופציה אפשרית בהחלט.
    אשמח לכמה עצות איך עלי להתחיל ולהפוך את הדיאטה לאורח חיים קבוע בתקווה שאצליח להגיע לאיזון מירבי.

    תודה רבה.

  20. מאת אלישבע סמית‏:

    אני סכרתית ורמת הסוכר בבקר בבדיקה עצמית היא 137. בדיקת A1C לפני 8 חדשים בדיקת a1c הראתה 6.3. רופא המשפחה שלי אמר שזו תוצאה מצויינת, לדעתו הזכרת מאוזנת, אין צורך בבדיקה נוספת ואפשר להפסיק לקחת גלוקמין( שאתו אני נוטל כמה שנים) הוא גם אומר שרמה של 7 בa1c זה בסחר. אני בת 84. אשמח לתגובה

    • מאת אסף‏:

      שלום אלישבע, 6.3 היא תוצאה לא גבוהה, אבל גם לא נמוכה, והיא עדיין מייצגת ערכים שגבוהים מהנורמה. לא הייתי קורא לזה סוכרת מאוזנת.
      לגבי תרופות כן או לא , לא נוכל לייעץ כאן כמובן אבל בעיני ניתן בעזרת שינויים קלים בתזונה להגיע לתוצאות טובות עוד יותר.

  21. מאת דנית‏:

    מה לגבי דיאטת דלת פחמימות לצמחונים?

    • מאת אסף‏:

      אפשרית, אבל קשה מאוד לביצוע, מכיוון שעיקר התזונה צריכה להתבסס על חלבון ושומן. ממליץ לך לחפש vegetarian low carb בגוגל ותמצאי הרבה אתרים שמתמחים בנושא.

  22. מאת יפה גינת‏:

    אסף שלום, רציתי לדעת האם ישנם/קיים במקום כלשהו מתכונים/תפריטים מלאים שבסוף רשום גם סהכ פחמימות?
    אני קצת בעייתית בלהרכיב מנות אך יהיה קל לי יותר לעקוב אחר מנה מוכנה שאדע גם כמה גר' פחמימות היא מכילה…מקווה שזו לא שאלה טיפשית…עדיין בשלבים של להבין מה מותר ואסור

    • מאת אסף‏:

      זו לא שאלה טיפשית, ברוב המתכונים אצלנו בבלוג מצויינת כמות פחמימות. בשאר המקרים אין מנוס מלהשתמש במחשבוני ערכי תזונה ולחשב בעצמך את כמות הפחמימות…

  23. מאת אסיה טובי‏:

    אשמח לדעת האם ובמה שונה התזונה של דר ברנשטיין מתזונת הפליאו?
    ושאלה נוספת- אני בעלת ערך גבוה של יוריק אסיד, כ 8 לאורך שנים, האם התזונה המתבססת על הרבה חלבון ושומן גם מהחי תתאים לי ואין בה סיכון להעלאת ערכי היוריק אסיד? תודה

  24. מאת ליאור‏:

    אסף שלום,

    בבדיקה לפני שנה הערך בבדיקת סוכר היה 137,והמסוכרר 5.6,המלצת הרופא הייתה לקחת כדור גלוקופז,לא לקחתי את הכדור ,אלא שיניתי את עורך החייםשלי מבחינת תזונה,

    היום לאחר שנה בבדיקת דם יש 112 בצום ,וסוכר מסוכרר 5.1,שאלתי היא האם אני נחשבת לסכרתית כפי שהרופאה הגדירה אותי?לא נוטלת כדורים בכלל,גילי 46 .

    לתשובתך אודה.

    • מאת אסף‏:

      ההמוגלובין המסוכרר שלך מעולה, יתכן שהסוכר בבוקר גבוה עקב תסמונת השחר. אני ממליץ לרכוש או לקבל מהקופה מד סוכר ולבדוק גם מספר פעמים במהלך היום. בכל מקרה אני חושב שתצטרכי לשמור על אורח החיים הנוכחי לאורך זמן כדי לשמור על עצמך בטווחים האלו.
      בהצלחה רבה !

  25. מאת אירית‏:

    ייתכן שאני סוכרתית עדיין בבדיקות כיוון שתקופה ארוכה התלוננתי על תופעות בריאויות אחרות ועל מנת לקצר אז אני רגישה ללקטוז ופרוקטוז וצריכה לשמור מאד משכורת כיוון שיש לי ערכים כגון 160 , 170, הכי גבוה שבדקתי היה 190 בצום וזה לאחר קבלת תפריט מתזונאית שניסתה להתאים לי מזונות מותרים להאכילה.
    א. אני מעוניינת לקבל תפריט שיקטין את רמות הסוכר
    ב. מוכנה לקבל ייעוץ בפרטי
    ג.איזה אתר יש לכם ואיך נרשמים

    • מאת אסף‏:

      היי אירית, את כבר באתר שלנו – בבקשה תקראי את הפוסט הבא לגבי התזונה:

      הסוכר שלך גבוה ונדרשת פעולה מיידית.

  26. מאת יעל המתוקה‏:

    האם הדיאטה עתירת החלבונים ושומנים טובה גם לי שיש לי מלבד סכרת גם חלבון בשתן?

    • מאת הגר‏:

      מאוד תלוי מה מקור הבעיה עם החלבון בשתן. עלייך להתייעץ עם איש מקצוע. מוזמנת ליצור קשר איתי דרך האתר.

  27. מאת קובי‏:

    אסף יקר,
    התחלתי לפני כ-10 ימים.
    תוצאות התחלתי לראות במדידת הסוכר כבר אחרי היום הראשון.מאז,משתפר והולך.
    תודה!!!

    נוסע לחו"ל ל-7 ימים-איך מסתדר במלון/מסעדות?

    תודה רבה.

    להגיב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>