תזונה דלת פחמימות לסכרת על פי ד"ר ברנשטיין

אז השאלה הכי חשובה בתזונה דלת פחמימות היא מה אוכלים?

בפוסט הזה אסכם בקצרה את עיקרי הכן והלא של התזונה לסכרתיים ע"פ ד"ר ברנשטיין, שהינה התזונה שאני באופן אישי עוקב אחריה על מנת לאזן את ערכי הסוכר. בתזונה הזו הדלק שלנו הוא לא פחמימות כמו בתזונה המקובלת, אלא חלבונים ושומנים. כשאנחנו עוברים לתזונה הזו אנחנו מחליפים את ה"דלק" שלנו, כמו לעבור  מסולר לבנזין. המעבר קשה בהתחלה, אבל לאחר מכן תופיע יציבות רבה, גם בערכי הסוכר , גם באנרגיה, וגם בבריאות.

אם אתם סובלים מסכרת ומטופלים תרופתית (אינסולין/תרופות) , יש להיוועץ ברופא טרם השינוי, שכן התזונה הזו תשנה לחלוטין את חוקי המשחק בכל מה שנוגע לערכי הסוכר, וצריך מאוד להיזהר מירידות סוכר שעשויות להיות מסוכנות.

בתזונה דלת פחמימות,  אנו למעשה נמנעים מפחמימות פשוטות ומורכבות, ומשאירים בתפריט רק פחמימות אשר מתפרקות לאט – רובן מירקות, משקדים, אגוזים וממוצרי חלב מסויימים. גם חלבונים יכולים לעלות את הגלוקוז בדם, אבל באיטיות – צריך לקחת את זה בחשבון. ההמלצה של ד"ר ברנשטיין היא לא לצרוך יותר מ 30 גרם פחמימות ליום  – 6 בבוקר 12 בצהריים ו12 בערב.  נפרט על כך בפוסט נפרד.

ממה נמנעים?

  • סוכר וכל מוצר המכיל סוכר
  • סירופ תירס עשיר בפרוקטוז (מרכיב בהרבה מוצרים תעשייתים, גרוע מאוד! ראו הסירטון הבא)
  • פירות (כן, ללא פירות)
  • חיטה – לחם, לחמניות, מאפים שונים, עוגות
  • דגנים – אורז, קינואה, גריסים, שיבולת שועל
  • ירקות שורש עמילניים: תפוחי אדמה, בטטות
  • שעועית לבנה ושחורה
  • עגבניות מבושלות, רסק עגבניות, קטשופ
  • גזר מבושל
  • בצל מטוגן – במידה
  • מיצי פירות טבעיים
  • שתייה מתוקה, קולה, ספרייט וכו'
  • מוצרים מיוחדים לסוכרתיים שבדרך מכילים המון פחמימות וקמח
  • חלב
  • גבינת קוטג'
  • ממתיקים מלאכותיים באבקה – מלבד סטיביה

מה מותר לאכול? (לפי סדר כמותי)

  • דגים : סלמון, סרדינים ומכל הסוגים
  • עוף
  • בשר בקר
  • ירקות (מלבד אלו אשר ברשימת הלא)
  • הרבה עלים ירוקים מכל הסוגים
  • שקדים, אגוזים, זרעים
  • גבינות עם אחוז שומן גבוה
  • קמחים : קמח שקדים וקמח סויה
  • ג'לי ללא סוכר (לבדוק טוב שאין בו דקסטרוז – שזה למעשה גלוקוז..)
  • קרקרים עשירים בסיבים על בסיס שיפון – בארץ כרגע אני מכיר רק את Wasa Crispbread Fiber Rye המכילים פחות מ-7 גרם פחמימות ליחידה
  • שומנים טובים – אבוקדו, שמן קוקוס, שמן זית, חמאה, שמנת מתוקה ( שבניגוד למשתמע משמה, אין בה כמעט פחמימות)
  • סטיביה להמתקה
  • קפה, תה
אני יודע. אם זו הפעם הראשונה שאתם קוראים את ההמלצות, קחו נשימה עמוקה. גם אני בפעם הראשונה  אמרתי לעצמי שזה נשמע מטורף, בלתי אפשרי. אבל תקראו את זה שוב, תחשבו על זה לעומק, וכמובן תתחילו לקרוא כמה שיותר על התזונה הזו. מהר מאוד תגלו שזה מה שחיפשתם,  אולי אפילו הרבה מאוד זמן.  רצוי מאוד לקרוא את הפוסט הזה כדי להבין על מה מדובר פה.
מצגת גרפית של הנחיות התזונה שתעזור לכם להבין מה אסור ומה מותר בלחיצה כאן..בלוג דל פחמימות בפייסבוק

 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
פורסם בקטגוריה ד"ר ברנשטיין, מושגים, סוכרת, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

159 תגובות על תזונה דלת פחמימות לסכרת על פי ד"ר ברנשטיין

  1. מאת רמי‏:

    אנני מבין למה קוטג' לא וגבינה שמנה כן, הרי כמות הפחממות בקוטג' זעומה.
    עלים ירוקים, אני חושב שיש להיות ער לעובדה שעלים אלו עשירים בויטמין K
    עודף ויטמין K מסוכן מאד, לכן כמו כל דבר לא מומלץ להגזים בצריכה.

    • מאת ג'ין‏:

      יש הבדל בין קוטג' אמריקאי לישראלי. באמריקאי פחות שומן ויותר פחמימות. נראה לי שקוטג' ישראלי 9% הוא לא רע בכלל – כ- 1.2 גרם פחמימות ל- 100 גרם. באמריקאי – שהשמן ביותר הוא 4% שומן, יש כנראה הרבה יותר פחמימות.

      • מאת אופיר‏:

        הסיבה היא שונה. חלב מכיל לקטוז (סוכר חלב). לקטוז הוא סוכר לכל דבר ועניין. עכשיו, ככל שאחוז השומן במוצר חלב גבוה יותר, אז יש פחות מקום ללקטוז ואגב גם לחלבונים שאסור להשתולל איתם.

    • מאת שרון‏:

      היי אסף,

      לא ציינת את הסלק, ברשימת הלאוים. הוא מלא סוכר!!!

    • מאת גורן‏:

      אהלן
      עוקבת אחרי הבלוג והתגובות,למרות שאנחנו כבר ב2013 עוד רגע 2014

      האם תוכל להתיחס לצמחונים?כי לנו אין מה לעשות עם כל סוגי הבשר המומלצים

      תודה רבה

      • מאת אסף‏:

        שנה טובה! קשה מאוד להיות צמחוני ולאכול תזונה דלת פחמימות. אין לי נסיון עם הנושא, ועיקר הבעייה היא שמקורות החלבון בצמחונות הם בעיקר מוצרי חלב, שאני לא ממליץ על צריכה מוגברת שלהם. מדוע את צמחונית?

  2. מאת אסף‏:

    שלום רמי וברוך הבא לבלוג,

    ההמלצות האלה מבוססות על ניסיוני של ד"ר ברנשטיין, והוא מצא כי קוטג' מעלה סוכר אצל אנשים מסויימים ולכן ממליץ להמנע ממנו.

    לגבי עלים ירוקים, אין שום בעייה בצריכה של עלים ירוקים בתזונה אלא אם כן יש המלצה ספיציפית מרופא להמנע (למשל בזמן שנוטלים מדללי דם כגון קומדין)

    מסכים איתך לגבי הכלל של הכל במידה, הוא תקף בערך על כל סוג של מזון.

  3. מאת סיבי‏:

    אסף שלום…יתכן שזאת התחלתה של ידידות מופלאה חחחחחחח….אני רואה שאתה "מדבר מהשטח" ולא כמו רופא או דיאטנית שיודעים בעיקר את התיאוריה……עקב בעיה רפואית קשה אני חייבת לצמצם פחמימות עד למינימום…התוצאה היא שבשנה האחרונה כוחי הולך ואוזל וכבר השלמתי עם ירידה מסוימת במשקל….שאלה ראשונה לגבי קרקרים אסם חיטה מלאה בהשוואה לקרקרים שציינת…מי מהם עדיף ? …..שאלה שנייה – מתוך כל המזון המותר מה הדבר העיקרי והבסיסי בתור "דלק/סולר" למי שמוגבל גם בכמויות האוכל שניתן לדחוס ביום ??? תודה מראש ושבוע טוב ….

  4. מאת אסף‏:

    היי סיבי,
    מדוע את צריכה לצמצם פחמימות בתזונה? חשוב להבין מה המטרות שלך כדי לענות כראוי.
    אני לא מכיר את הקרקרים של אסם, אבל אני בספק אם הם דלים בפחמימות כמו אלו של Wasa.

    מקור הקלוריות והאנרגיה בתזונה זו הוא חלבון/שומן. אם אוכלים תפריט דל פחמימות ודל בשומן מהר מאוד מגיעים לחולשה גדולה מאוד, הגוף חייב מקור אנרגיה! מקורות שומן טובים הם שמן קוקוס, אבוקדו, חמאה, שמן זית ושמנים מהחי.

    אני כאן לכל שאלה נוספת.

    • מאת Iשרון 17‏:

      שלום אסף.
      ראשית, תודה לך אסף,על ההשקעה והעזרה בנושא כה חשוב,שאתה נותן באתר זה ,
      כול הכבוד.
      לאחרונה התגלתה אצלי רמת סוכר 130בבדיקת הדם ,ו – AIC 8.4
      כמו כן ,גילו אצלי בעיית רגישות לגלוטן , למוצרי חלב, לקוקוס ולבשר,
      (נערכו בדיקות מקיפות,לאחר כאבי בטן חזקים).

      רוצה לציין כי גובה 1.70 משקל 50 ק"ג. ואי -אכילת פחמימות,יביא לירידתי במשקל ,וממש לא הייתי מעוניינת שזה יקרה.(גם ככה עברתי לסה"כ -2 פרוסות לחם שיפון ביום.)
      השאלה שלי:
      האם דיאטה דלת -פחממות של ד"ר ברנשטיין מתאימה ,לרגישים לגלוטן,מוצרי חלב לקוקוס ,ולבשר ?
      אגב,
      דיאטנית שאליה נשלחתי ,אמרה לי לאכול 2 פירות ביום בין הארוחות,לאיזון מינרלים בגוף,
      ולהרבות בסלטים טריים. כוס