פינת הג'אנק פוד: סביח דל פחמימות

אחת המנות שהתגעגעתי אליהן מאז שהפסקתי לאכול חיטה ודגנים היא הסביח. השילוב הזה של החציל, הביצה הקשה, הירקות והעמבה וכמובן הפיתה הוא שילוב שקשה לעמוד בפניו, במיוחד ככה "על הדרך" באחת מפינות הסביח הרבות שקיימות בתל אביב ורמת גן. כן, זה "ג'אנק פוד" אבל מהסוג הטוב, כזה שמלווה בשיחה על פוליטיקה וסתם רכילות יומיומית.

מה שיפה שכמה שהמנה הזו פשוטה, לכל אחד יש את ההעדפות שלו, ובזמן שעומדים בתור נחשפים למגוון הרחב של הדרכים שאנשים אוכלים סביח: עם הרבה פטרוזיליה,הרבה עמבה, מעט עמבה, בלי חריף, עם שתי ביצים, ביצה וחצי, בלי חציל , עם הרבה סלט ועוד כל מיני ווראציות שונות ומשונות. רק מה, לצערי להזמין סביח בלי פיתה זו אופצייה שלא קיימת, ואם הייתי מעז לבקש אני מניח שזה היה נגמר לא טוב :-)

עם השנים הגעגועים לסביח הפכו להיות קשים יותר ויותר, במיוחד כשאנחנו עוברים ברחוב פרישמן פינת דיזינגוף (ליד סביח פרישמן) וריח החצילים מציף את מעבר החצייה. לרוב הגר מנסה לברוח כמה שיותר מהר מהריח העז ואני לעומתה נמשך אליו כמכושף. כנראה שזה עניין של גברים. בכל מקרה, את הרעיון להכין סביח בבית קיבלתי דווקא מהגר, וזה כל כך פשוט שאני קצת מתבייש שלא חשבתי על זה קודם. את הפיתה מחליפה כמובן ה"פיתה" שאתם מכירים מהמתכון הזה – (ללא דגנים, חיטה וגלוטן), שמספקת תחליף שבתוך חגיגת הטעמים של הסביח הופכת כמעט לדבר האמיתי. (אוקיי, דגש על כמעט)

סביח דל פחמימות

מרכיבים (למנה אחת):

  • פיתה דלת פחמימות
  • חציל
  • עמבה – רצוי ללא חומר משמר, סוכר וכו'
  • חצי עגבניה
  • מלפפון
  • פלפל חריף
  • ביצה קשה
  • בצל
  • פטרוזיליה
  • טחינה
  • לימון
  • מלח ופלפל
  • שמן זית

ההכנה:

  • מתחילים בלחמם את התנור ל-180 מעלות ומניחים נייר אפייה על התבנית. את החציל חותכים לפרוסות דקות מאוד, מניחים אותן על התבנית ומורחים שמן זית בנדיבות בעזרת מברשת. על החצילים הפרוסים מפזרים מעט מלח גס ומכניסים לתנור לחצי שעה. הסוד לחציל טעים הוא כמובן בהכנה נכונה אבל חשוב גם לקנות חציל איכותי ולא להתפשר.
  • מרתיחים מים ומבשלים את הביצים הקשות 8 דקות, ומייד למים קרים כדי שיהיה קל לקלף.
  • מכינים טחינה, כל אחד לפי טעמו. אני אוהב עם מעט לימון ודרגת עשייה סמיכה יחסית.
  • קוצצים את המלפפון, העגבניה והפטרוזיליה דק דק, את הפלפל החריף לפרוסות, ומי שאוהב בצל כדאי להוסיף, אבל ממש מעט וקצוץ דק.
  • לאחר שהחציל יוצא מהתנור, מומלץ לחתוך את הפיתה לחצי ולתת לה לספוג קצת חום בתנור ולהתייבש, נותן לה גוון קראנצ'י מבחוץ. (יש הקוראים לזה טוסט)
  • השלב הבא הוא החשוב ביותר.
  •  מורחים מעט טחינה על אחד הצדדים של הפיתה, לאחריה עמבה ומסדרים את פרוסות החציל שתי וערב.
  • מניחים על החצילים קמצוץ מהסלט שהכנו, ועליו רצועות פלפל חריף.
  • את הצד השני של הפיתה מורחים במעט טחינה , ועליה מניחים את הביצה הקשה כשהיא פרוסה לפרוסות.
  • מלח ופלפל – חשוב מאוד.
  • סוגרים את הפיתה, ונותנים לחץ עדין כדי למזג את המרכיבים.
  • אוכלים, רצוי בעמידה תוך כדי קריאת עיתון עם כתמי עמבה.


בתיאבון! מנת סביח טעימה ומשביעה אשר מתאימה לסוכרתיים, ללא גלוטן וממרכיבים טריים.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
פורסם בקטגוריה מתכונים, סוכרת, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

8 תגובות על פינת הג'אנק פוד: סביח דל פחמימות

  1. מאת ורד לב‏:

    אני יודעת שזה לא מה שאתה מחפש, אולם אפשר גם סלט סביח
    [פה בתמונה האחרונה http://veredleb-nutrition.blogspot.co.il/2013/04/blog-post_14.html ]
    יש שם הכל, חוץ מהפיתה :-)

  2. מאת קובי‏:

    הכי חשוב שהביצים יהיו חומות, פשוט להכין כמות גדולה לכל השבוע.
    הסלט: עגבניות, בצל ופטרוזיליה, לא צריך יותר.
    בתור עירקי, אני נזכר שסבא שלי אוכל את ארוחת הבוקר בשבת שלו pitaless ולכן קל לי יותר לוותר על הפיתה.
    בהצלחה לכולנו!

  3. מאת דוד‏:

    רעיון משעשע :) וכנראה גם טעים

  4. מאת יפה‏:

    בתור עיראקית נפגעתי . סביח בפינת הג'אנק פוד!?!? לאן הגענו? מדוע ולמה?
    אין דבר בסביח שיכול להימצא בפינת הג'אנק..
    ברור שאתם לא מיוצאי בבל, אחרת הייתם נותנים יותר כבוד :-)

    חוץ מזה תודה על הבלוג והמתכונים. אני נהנית. כל טוב.

  5. מאת יפה גוטליב‏:

    ערב טוב אני לא מצליחה ליכנס לאתר אכול עצלי בסדר המעיל מה לא עובד

  6. מאת יפה גוטליב‏:

    יש פיטה כזהות ללא פחמימות

  7. מאת איריס‏:

    הטענה שזה מתאים לסוכרתיים….תלוי ממה הפיתה עשויה….
    אבל הרעיון יפה.

להגיב על ורד לב לבטל

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>