סיירת סכרת וסיפור ההצלחה של רמי

שני נושאים על הפרק היום.

ראשון, פייסבוק. עם כל החסרונות שלו כ"שואב זמן", הפייסבוק יכול גם להיות מצע מצויין להחלפת מידע, יצירת קשרים חדשים ודיון משותף. כחלק מהמאמץ שלנו להפיץ את המידע הנוגע לתזונה דלת פחמימות כפתרון לסוכרת, החלטנו להרחיב את הפעילות שלנו גם לשם, כדי לקיים דיון ישיר יותר איתכם בכל מה שנוגע לסוכרת והתמודדות איתה. קבוצת דיון היא דרך נפלאה להתייעץ, לשמוע דעות של אחרים, ובעיקר להרחיב את המעגל האישי שלנו. אין סיבה שנרגיש לבד.

הקבוצה שהקמנו,  "סיירת סוכרת", נועדה בדיוק למטרה זו. אתם מוזמנים להצטרף, לשאול ולשתף כל מה שעולה על דעתכם.

למה "סיירת"? כי אנחנו מאמינים שסכרתיים בכל גיל לא חייבים להיות אנשים "חולים". יש בנו את כל הפוטנציאל להיות חזקים, בגוף ובנפש, ולהלחם על הבריאות שלנו והתדמית שלנו.

סיפור ההצלחה של רמי

ונעבור לנושא השני על סדר היום. רמי אשר שינה את תזונתו עקב המפגש עם הבלוג שלנו והסיפור שלו מוצג כלשונו. רמי הוא עם סוכרת סוג 2 ("מבוגרים"). לאחר המעבר לתזונה דלת פחמימות נכון להיום הוא אינו נוטל תרופות כלל ומאוזן עם A1C של 5.4 ! סיפור שנותן השראה רבה.

"הי הגר,
אני חייב הרבה מאד לאסף, אני הייתי בדרך להתחיל זריקות (אני סוג 2) אחרי 10 שנים של
עוד ועוד תרופות. למזלי התורים למרפאת הסכרת הם רחוקים. התוצאות הקשות של הבדיקות היו בתחילת אוגוסט 2011 , אחרי תקופה של מספר חודשים שנמנע ממני היכולת לעשות פעילות גופנית,
עד אז משך עשר שנים היה לי סוכר גבוה אבל היחיתי הולך כ-8 ק"מ לפחות 5 פעמים בשבוע,
כך שכל הערכים מעבר לסוכר (כולסטרול טרגליצרידים וכ"ו) היו תקינים. אבל באותה בדיקה הכל קפץ לשמיים.

במזל ביקרתי בפורום סכרת בתפוז ביום 22.8.2011 (לא אשכח את אותו ערב) היו שם הצעות למישהי
בעיניין הסוכר, בין הכותבים היה אסף שהפנה לבלוג הזה. מאותו רגע ממש שקראתי את ההנחיות הכלליות לתזונה ע"פ ד"ר ברנשטיין התחלתי לאכול לפיהן, לא נגעתי עוד במוצרי הקמח המלא שהיו בפריזר. כמובן שבמשך הזמן נחשפתי יותר לתורתו של ד"ר ברנשטיין בעיקר בנוגע לסוג 2.

בנובמבר עשיתי בדיקות וסיפרתי עליהן לאסף במסר בתפוז, ה- A1C שלי היה 6.1
לא הבנתי למה לא ירד מ-6 שהרי תוך שלושה ימים מהתחילת האכילה לפי הבלוג הזה ירד לי הסוכר
לערכים בין 70 ל-90 . כמובן שהורדתי את מינון הגלובן ממריץ הלבלב בהתאמה (על דעתי בלי עצות
מרופא) . אבל אז ראיתי שד"ר ברנשטיין אומר שה-A1C זה ממוצע של 4 חודשים (לא שלושה כמו
שמצוי במרבית האתרים) על 4 חודשים המספרים הסתדרו לי, חודש וחצי סוכר גבוה וחודשיים וחצי בנורמה מתאים למה שיצא לי.

את ממריץ הלבלב (גלובן) נטשתי לחלוטין חודש אחרי שהיתחלתי עם התזונה החדשה, מ- 2 כדורים
ליום הגעתי לרבע כדור בשבוע, גם הוא היה ביום שישי בבוקר, בוקר שבו אני מתפרע מעט.
את הגנואט נטשתי לפני כחודש, היום אני לא לוקח שום תרופה אבל כן לוקח חומצה אלפא ליפואית
יחד עם שמן נר הלילה, ד"ר ברנשטיין אומר שזה טוב.

אבל לא נשארתי ממש צמוד לד"ר ברנשטיין, אחרי ניסויים ראיתי שאני יכול לאכול כ- 80 גרם פחממות
ביום כולל אלו הזמינות שיש בירקות, כמובן לפזר אותם לאורך היום.ובלי הפפצצות של דגניים. אני נמנע לחלוטין מדגניים (למעט מעט ביום שישי בבוקר.) ומחלב, רק גבינות שמנות מידי פעם.

אני רוצה להגיע ל- A1C נמוך מ- 5.4 זה יספק אותי למרות שד"ר ברנשטיין מדבר על 4.9.
ממועמד להתחיל להזריק להגיע למצב בו ללא שום תרופות אני מציב לעצמי יעד של פחות מ- 5.4
אני לא הייתי מאמין שזה אפשרי רק לפני חצי שנה. והכל תודות לאישך שהיפנה לבלוג הזה ב- 22.8.2011

מעט ארוך אבל כדאי שתדעו את ואסף שלפחות לאדם אחד הבאתם מזור ע"י הבלוג הזה.
ושוב תודה לך על המתכון לחם טחינה, העיניין של טחינה כבסיס הוא מעולה והיה חדש לי לחלוטין, עכשיו נפתחה לי אפשרות למאפים נהדרים, (ברור שלא הרבה בגלל השומן) למי שאינו אוכל דגניים.
חמאת שקדים או בוטנים או שומשום, כל פעם טעם אחר."

רמי, תודה רבה על השיתוף.
אם גם אתם רוצים לשתף אותנו בסיפור שלכם, צרו קשר.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
פורסם בקטגוריה ד"ר ברנשטיין, כללי, סוכרת, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

7 תגובות על סיירת סכרת וסיפור ההצלחה של רמי

  1. מאת שרון‏:

    היי אסף
    קראתי בשקיקה את סיפורו של רמי, ואכן הדיאטה של ד"ר ברנשטיין אכן עובדת גם עלי.
    תבורכו על בלוג זה.
    בקשתי היא לדעת אילו מאכלים פחמימתיים אוכל רמי , (פרט לירקות) שהוא מגיע ל80 גר' פחמימה?
    האם יוכל לפרט אלו מזונות כלולים ב80 גר' פחמימות שהוא אוכל.
    בברכת חג אורים שמח להגר ואסף המדהימים.

  2. מאת אסף‏:

    היי שרון, נבקש מרמי לענות על שאלותיך.

    שמחים לשמוע על התוצאות שלך בתזונה ומהבלוג! אתה (או את?) תמיד מוזמן
    לשתף בסיפור שלך כאן

  3. מאת רמי‏:

    100 גר' פחממות זה המקסימום שאני מקציב ליום (למעט חטאים פעמיים שלוש בחודש)
    50 גר' ויותר באים מהירקות, אני אוכל קילו ויותר ביום של ירקות.
    כדי לפשט את החישוב אני מחשיב כל 100 גרם ירק ל- 5 גר' פחממות.
    היתר מפרי או שניים (קונה את הקטנים) , לפעמים קרקר, טחינה, מעט אגוזים ושקדים.
    את המכתב הזה כתבתי להגר לפני כשנה, מאז שיניתי מעט את התפריט והקלתי מעט על עצמי עם תוספת של כ- 20 גרם פחממות ליום, עדיין ישנם ימים בהם אני אוכל פחות פחממות, משתדל לצרוך מה שפחות.
    לא מחשב פחממות, לביצים, נוזל קוקוס 17%, קפה ותה(ללא שום ממתיק וללא חלב) , עלים ירוקים, גבינות שמנות וסרדינים.

  4. מאת שרון‏:

    היי רמי,
    תודה על הפירוט. האם אתה צמחוני? כי לא כתבת שאתה אוכל דגים, עוף או בשר.

    חג אורים שמח.

  5. מאת רמי‏:

    אני לא צימחוני כלל אבל מכוון שבשר לא מכיל פחממות לא היזכרתי אותו,
    דגים אני לא אוהב ולכן לוקח תוסף של אומגה 3

  6. מאת מטילדה‏:

    לאסף שלום אני סכרתית סוג 1 ולמעט הסוכר בדם כל הבדיקות שלי תקינות אני גם ספורטאית וכנראה שזה מקל על תופעות הסכרת.
    הבעיה שאני לא מצליחה להתאזן עם התזונה של דר ברנשטיין מכיוון שאני רעבה כל הזמן
    ברצוני לדעת כמה שומן וכמה חלבונים אפשר לאכול ואיך בדיוק לחשב את הפחמימות.
    אשמח אם תענה לי , ניסיתי מספר פעמים אך לא נעניתי.

להגיב על אסף לבטל

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>