ריבת פטל זריזה ללא סוכר

דל פחמימות, פליאו,  ללא גלוטן, ללא סוכר, ללא מוצרי חלב, טבעוני
.

במתכונים האהובים עלי תמיד יש טוויסט, והמתכון הקטן הזה בהחלט עונה על ההגדרה. שלא לדבר על כך שהוא בריא, מהיר ומלכלך מעט מאד כלים.
הטוויסט הפעם הוא בשימוש בזרעי צ'יה קטנים וממזריים, שיוצרים מרקם של ג'ל כשהם באים במגע עם נוזלים. הזרעים לא מורגשים במרקם של הריבה – הם פשוט מתערבבים עם זרעי הפרי. 

זרעוני צ'יה הם אחד המזונות הבריאים ביותר. הם מכילים סיבים מסיסים ובלתי מסיסים שמסייעים לעיכול ולבריאות המעיים, והם מכילים חומצת שומן מסוג ALA שהגוף יכול לנצל אותה ליצירת אומגה 3. התכונות מאוד דומות לזרעי פשתן, אבל זרעי הצ'יה מייצרים ג'ל יותר חזק ומתעכלים יותר טוב.

להכנת הריבה הזו השתמשתי בפטל קפוא, כי זה מה שהיה לי בבית. אוכמניות, תות שדה וכל שאר ה-"berries" גם יתאימו מאוד.
כל הפירות בקטגוריה הזו יפים לבריאות – מבחינת תכולת נוגדי החמצון מחד ותכולת פחמימות נמוכה יחסית מאידך. מעבר לכך הם גם שייכים לפירות המכילים מעט פרוקטוז יחסית, וזה יכול לעזור למי שרגיש אליו (רבים רגישים ולא יודעים לייחס את הסימפטומים שלהם לכך).

לפני שנתחיל, הבהרה – המתכון שלהלן לא מתאים לתזונה לפי ברנשטיין, למרות שהוא יכול להשתלב בתזונת פליאו ובתזונת דלת פחמימות רגילה.

חומרים:

  • 1 כוס פטל קפוא
  • 1 כף זרעוני צ'יה
  • 5-10 טיפות של סטיביה נוזלית או ממתיק נוזלי אחר, או לפי הטעם

הכנה:

1. להפשיר את הפטל. יש כמה אופציות:
א. דקה במיקרוגל בכלי שמתאים לכך, או
ב. על הכיריים, בכלי קטן, על חום נמוך עם טיפה'לה מים, או
ג. לשכוח את הפטל על השיש במטבח (כמוני).
2. למעוך את הפטל עם מזלג. זה בסדר אם יש קצת חתיכות.
3. להוסיף את זרעוני הצ'יה ואת הסטיביה הנוזלית (אני שמתי כ- 10 טיפות). לערבב היטב.
4. להניח את הריבה לנפשה לכ-30 דקות, כדי שתתעבה.
5. למרוח את הריבה על נשא דל פחמימות.

הערה לגבי פירות טריים:
ניסיתי את אותו מתכון על תותים טריים.
זה אפילו יותר פשוט, אם כי קצת יותר מלכלך: שמים את התותים בבלנדר, מרסקים, מוסיפים צ'יה וממתיק ומערבבים. מניחים לחצי שעה וחוזרים עם כפית.

.

 בלוג דל פחמימות בפייסבוק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
הפוסט הזה פורסם בקטגוריה מתכונים,‏ עם התגים , , , , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

13 תגובות על ריבת פטל זריזה ללא סוכר

  1. מאת רעות‏:

    בדיוק יש לי פטל קפוא במקפיא וחשבתי מה לעשות איתו.
    בפעם הקודמת הכנתי "רוטב פירות יער" לליווי פנקייקס, אבל הוא היה ממותק באגבה :/
    תודה על הרעיון!

  2. מאת גילה‏:

    הכנתי את הריבה עם תות-עץ – יצא מצוין.
    בעזרת מזלג, הקפדתי להוריד את גרגרי הפרי מה"גבעול" (עוקץ) שעליו הם מסודרים.
    השתמשתי בכמות גדולה יותר של סטיביה, והוספתי גם כף של מיץ לימון.
    רציתי להוסיף גם קצת ג'ינג'ר מגורר, אבל לא היה לי…
    תודה!

  3. מאת אלינור‏:

    שלום לך ותודה רבה על האינפורמציה המועילה.אני גרה בשבדיה ורוצה לדעת איך קוראים לצ'יה באנגלית או אם יש לך מושג איפה לקנות בארץ..
    תודה רבה
    אלינור

  4. מאת שושנה‏:

    אשמח לדעת אם לחולי סכרת מומלצ לצרוך. פטל

  5. מאת אלי‏:

    תודה על המתכון. מה לגבי השימור לתקופה ארוכה של הריבה, האם ניתן לשמור כמו ריבה מפרי מבושל עם סוכר?

    • מאת הגר‏:

      אני חוששת שלא, כי הפרי לא מבושל. אם תבשל אותו לפני שתוסיף את הצ'יה יכול להיות שזה יאריך את חיי הריבה.

  6. מאת ויקטוריה‏:

    היי, הגר!
    אני מאוד-מאוד אוהבת את כל המתכונים וממליצה בחום לכול החברים שלי על האתר שלכם.
    רציתי לשאול אותך שאלה לגבי פרי בשם אסאי.
    Euterpe

    את מכירה חיה כזאת? יודעת איפה קונים?

  7. מאת אליה‏:

    היי
    נראה טעים ביותר
    אבל אין לי צ'יה ותהיתי מה תפקידה בריבה? האם אפשר להחליפ בפשתן או גרעין אחר או פשוט לוותר?
    תודה

    • מאת הגר‏:

      הי אליה,
      הצ'יה נותנת את המרקם הג'לטיני שמזכיר ריבה ולכן לא כדאי לוותר עליה. פשתן נותן מרקם דומה אבל יש לו טעם משלו שנוטה להשתלט ומרקם פחות נעים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>