מטבח פליאו הלכה למעשה – ההרצאה המצולמת

בהמשך למצגת שהעלתי לא מזמן, עלה היום סרטון של ההרצאה שהעברתי בכנס המתעניינים בתזונת פליאו. תודה לאור מ"האתגר הקדמוני" על הצילום והעריכה.
אם זו הפעם הראשונה שאתם נתקלים בנושא, ניתן לקרוא מבוא קצר כאן.

למי שמעוניין להעמיק במדע שמאחורי התזונה, מומלץ לצפות בהרצאה שהעביר באותו כנס מיקי בן דור.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
פורסם בקטגוריה תזונת פליאו, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

11 תגובות על מטבח פליאו הלכה למעשה – ההרצאה המצולמת

  1. מאת ורד לב‏:

    יופי! אוכל לראות את מה שהפסדתי

  2. מאת סמדר‏:

    שלום הגר,
    אני קוראת את הבלוג שלכם (ושל מיקי בן-דור) כבר זמן רב.
    מה-1 בספטמבר התחלתי באורח חיים דל-פחמימות עקב תוצאת בדיקת דם שגילתה ערכי אינסולין גבוהים.יחסית.
    אני לא אוכלת – סוכר לצורותיו, לא תחליפי סוכר (אפילו לא סטיביה), לא גלוטן, לא אורז, לא תפו"א, לא בטטה.
    כן אוכלת – ירקות, הרבה עלים, פרי אחד ליום – תפוח, אוכלת בשר בעיקר בשר כבש וחזיר, יוגורט – שתיים-שלוש כפות ביום, גבינות. שותה מים ולפעמים קפה נטול קפאין.
    בחודש הראשון ירדתי 4 קילו ומאז עליתי קילו אחד.
    בסה"כ, גם אם ארד עוד 10 קילו עדיין מבחינת הגובה שלי אני אראה טוב.
    מה שאני שואלת אותך הוא, האם נתקלת במקרה דומה, שאנשים שינו את התזונה שלהם ובכל זאת הירידה במשקל לא באה לידי ביטוי?
    תודה,
    סמדר.

    • מאת הגר‏:

      שלום סמדר, שמחה שאת נהנית מהבלוג.
      יכולות להיות סיבות שונות לאי ירידה במשקל למרות השינוי התזונתי, וקשה לחוות דעה מבלי להכיר את כל הסיפור. הנה כמה נקודות למחשבה ובדיקה:
      1. כולנו שונים וכל גוף מגיב אחרת. אני לא יודעת מה משקל היעד שלך והאם הוא הגיוני, אבל ירידה במשקל היא לרוב לא תהליך ליניארי.
      2. לגבי העלייה, אצל נשים ישנן תנודות במשקל שקשורות למחזור הוסת. יש נשים ששוקלות שני קילו יותר במשך שבועיים מכל חודש.
      3. נסי להזין את כל מה שאת אוכלת לשירות כמו fitday.com כדי להבין כמה פחמימות את צורכת. כדי להתניע מחדש את הירידה במשקל נסי לשמור על כמות הפחמימות מתחת ל-75.
      4. האם את אוכלת מספיק שומן? בתזונה דלת פחמימות השומן הוא הרכיב שממלא את מקומן של הפחמימות בתזונה. תזונה דלת פחמימות ודלת שומן גם יחד תביא לתוצאות מאוד לא טובות.

      בהצלחה,
      הגר

  3. מאת יקי‏:

    הי
    אני בשלב ההסתקרנות טרם התחלתי בדיאטה . שאלה לגבי שומנים בראים , מה לגבי שומן אווז,כבש או חזיר? האם ניתן להישתמש גם בהם ולחליפין איזה שמן בריא הוא הזול ביותר ?

    • מאת הגר‏:

      שלום יקי,
      השומנים שציינת בריאים, שומן אווז פחות כי מכיל יותר אומגה שש.
      השומנים הכי זולים מושגים באמצעות זיקוק ביתי של שומן מן החי.
      בהצלחה,
      הגר

  4. מאת טל‏:

    שלום הגר
    גם אני בשלב ההסתקרנות ואני בודקת גישות שונות
    לא הבנתי למה לא מומלץ לאכול קטניות ? ( עדשים, חומוס , שעועית…)
    תודה טל

    • מאת הגר‏:

      שלום טל,
      קטניות, בדומה לדגנים, מכילות חומרים בשם אנטי נוטריינטים, שמשפיעים על גופנו. טווח ההשפעה לפי הרגישות האישית ומצב הבריאות, יכול לנוע בין השפעות קלות כגון עייפות וקשיי עיכול לבין תגובות של מערכת החיסון וחסרים תזונתיים.

  5. מאת מיכל‏:

    שלום רב, התחלתי תזונת פלאו, הורדתי לחם אורז פסטה עויות עוגות, כל הקמח.
    אני מעוניינת לרדת במשקל וכמובן אחרי שראיתי את הסרט של מיקי בן דור התחלחתי…
    אני רגילה לאכול אחרות מאוד מסודרות.
    הצהריים והערב מסודר לי.
    יש לי בעיה מה לאכול בבוקר, כי ממש לא בא לי ירקות.
    ומה לאכול אחהצ (16:00)
    אז אני אוכל בבוקר פרי וגביע שמנת
    ואחהצ עוד פרי אבל חסר לי משהו ״אכיל״
    יש הצעות??
    תודה רבה רבה מיכל.

    • מאת אסף‏:

      היי מיכל, את לא חייבת לאכול ירקות בבוקר, את יכולה לאכול ביצים, או אפילו דג או בשר. יש עוד כמה אופציות נחמדות בדף המתכונים שלנו.
      תעייני גם בפוסט כיצד להרכיב תפריט פליאו –

להגיב על ורד לב לבטל

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>