פסטה בשמנת ופטריות

דל פחמימות, פליאו, ברנשטיין, ללא גלוטן,  ללא סוכר, ללא מוצרי חלב, אופציה צמחונית
.

מממ. פסטה.

פסטה?

כן! פסטה דלת פחמימות.

זו לא הפסטה שניתן למצוא ברוב ארונות המטבח. אבל בדומה לפסטה הרגילה, ניתן לשלוף אותה בלי לחשוב יותר מדי, לשלב עם רוטב פשוט ולייצר ארוחת ערב מהירה כשאין כוח להכין משהו מורכב.

ובניגוד לפסטה הסטנדרטית היא בריאה, עשירה במינרלים, מעובדת בצורה מינימלית, דלת קלוריות, וכאמור דלת פחמימות.

איך מתאפשר הפלא הזה? או.

נעים להכיר: אטריות קלפ (Kelp)

מייצרים אותן מאצת ה-Kelp, ע"י קילוף החלק החיצוני הכהה של האצה, ללא כל עיבוד נוסף. הן משומרות במים וסודיום אליגנט, מלח טבעי שמקורו גם הוא באצות.

האטריות דלות מאוד בפחמימות: 3 ג' פחמימות לשקית שמניבה בקלות 4 מנות (זה בערך 0.8 ג' פחמימות ל-100 ג' מוצר). למי שסופר, הן גם דלות מאוד בקלוריות – 5.2 ל- 100 ג'.

האטריות מגיעות נאות (בלתי מבושלות). במצבן הנא הן פריכות ומתאימות לסלטים קרים, ואם רוצים אותן לפסטה או מוקפץ אפשר לחלוט אותן כ-10 דקות במים רותחים כדי לרכך אותן. בכל מקרה יש לשטוף אותן לפני השימוש כדי להיפטר מהמליחות.

מבחינת הטעם אין מה לחשוש – אין להן טעם "ימי" כמו לאצות רגילות. לאטריות הלא מבושלות יש טעם ניטרלי עם מליחות קלה, וברגע שמוסיפים אותן לסלט או רוטב כלשהו הן סופחת את הטעמים שסביבן ומתמזגות באופן נפלא.

בריאות מהים

אצות הן מקור טוב למינרלים ובמיוחד ליוד. היוד חשוב לשמירה על חילוף חומרים תקין בגוף בכלל, ובפרט לבריאות בלוטת התריס.

עבור רוב האנשים הניזונים מתזונה רגילה, המקור התזונתי הקבוע היחידי ליוד הוא מלח שולחני. אנשים שמנסים לשפר את תזונתם לרוב מפחיתים את כמויות המלח או מחליפים למלח ים בלתי מעובד, ולהם במיוחד חשוב לשלב בתפריט מזונות עשירים ביוד מפעם לפעם כדי לא ליצור חסר.

אצות הן פתרון נהדר: מזון טבעי, מעובד מינימלית ואפילו קדמוני.

 איפה משיגים?

לצערי לא ניתן להשיג אותן עדיין בארץ, אבל אפשר להזמין בקלות מחו"ל. אני מזמינה מאתר iherb, את הסוג הזה – Sea Tangle Kelp Noodles.

"פסטה" "שמנת" פטריות עם אטריות קלפ

לא רק שה"פסטה" לא פסטה, גם ה"שמנת" לא שמנת אלא חלב קוקוס, מה שהופך את המנה לקלילה יותר. אל חשש, לתוצאה הסופית אין טעם של קוקוס (לפחות אם משתמשים בסוג שבו אני משתמשת. ניתן להשיג בחנויות הטבע).

יש לציין גם שבניגוד לפסטה רגילה, לפסטה מאטריות קלפ אין אפקט מרדים, מה שהופך את השאריות שלה לארוחת צהרים מעולה למחרת במשרד.

חומרים

  • חבילה אחת של אטריות קלפ
  • שתי חבילות פטריות (אני אוהבת להשתמש בחבילה אחת של שמפיניון וחבילה אחת של שי-מאג'י)
  • חצי פחית עד פחית של חלב קוקוס
  • חצי כוס יין לבן
  • 1-2 כפות חמאה / שמן זית
  • שתי כפות של תערובת פטריות מיובשות (בשום פנים ואופן לא להשתמש באבקת תיבול או אבקת מרק פטריות)
  • שני ענפי טימין, מלח ופלפל
  • 1-2 כפיות מיץ לימון
  • 3 טיפות סטיביה נוזלית
  • אופציונלי: ברוקולי מאודה מפורק לפרחים קטנים, קוביות חזה אווז מטוגנות

הכנה

  1. להוציא את האטריות מהאריזה ולשטוף אותן קלות במסננת. הן מגיעות בגוש – אין צורך להפריד אותו. להניח את האטריות בקערה ולכסות במים חמים.
  2. להשרות את הפטריות המיובשות בקצת מים רותחים. לאחר שהפטריות מתנפחות, להוציא ולקצוץ אותן. לא לזרוק את המים לאחר ההשריה, נשתמש בהם.
  3. לפרוס את הפטריות הטריות.
  4. לחמם מחבת גדולה, להוסיף כף או שתיים של חמאה (או שמן זית) ולאדות את הפטריות תוך כדי ערבוב בכף עץ. כשהפטריות מצטמקות ומתחילות להפריש נוזלים, להוסיף את הפטריות המיובשות שהשרינו קודם ואת הטימין, ולאדות עוד כמה דקות.
  5. להוסיף את היין, חלב הקוקוס ואת מי ההשריה של הפטריות המיובשות. להוסיף מלח ומעט פלפל ולהביא לרתיחה עדינה ולהמשיך לערבב. עד שהרוטב מצטמצם ומסמיך. לעצור כאשר העברת כף העץ על תחתית הכלי משאירה "שביל", או כאשר הרוטב מצפה טוב את הכף.
  6. לטעום את הרוטב, להוסיף קצת מלח או פלפל אם צריך. בשלב זה אני מוסיפה כמה טיפות סטיביה ומיץ לימון סחוט – זה לא הכרחי אבל בעיני נותן תוצאה טובה יותר ושובר קצת את הכבדות של חלב הקוקוס.
  7. חוזרים לקערה עם אטריות הקלפ. הן די ארוכות וכדאי לחתוך אותן כדי לקבל אורך שנעים לאכול. אם השארתן אותן בגוש אחד זו תהיה משימה קלה – פשוט להעביר סכין פעמים, מצפון לדרום וממזרח למערב.
  8. מכניסים את האטריות למחבת עם הרוטב ומערבבים. מכבים את האש ונותנים לכל העסק לעמוד עוד כמה דקות לפני ההגשה.
  9. אופציונלי: לערבב פנימה חתיכות קטנות של חזה אווז מטוגן ו/או ברוקולי מאודה מפורק לפרחים קטנים.

 

בתיאבון!

.

בלוג דל פחמימות בפייסבוק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
פורסם בקטגוריה מתכונים, עם התגים , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

44 תגובות על פסטה בשמנת ופטריות

  1. מאת נעמה‏:

    חייבת לנסות…

  2. מאת ליאת‏:

    מדהים
    אני אנסה השבוע מייד כשיגיע המשלוח החדש של אטריות קלפ שהזמנתי
    תודה על המתכון

    ליאת

  3. מאת נטלי‏:

    וואו!! נראה מדהים…

    צריך להרשם קודם לאתר? או ישר להזמין?

    כמה יוצא המשלוח?

    ראיתי את האיטריות ב-ebay ב-18$.. באתר של IHERB זה יותר זול?

    תודה רבה!!

  4. מאת שני‏:

    היי הגר,

    1. הבלוג שלך מ ד ה י ם.
    2. ניסיתי עכשיו לכהנס לi-herb ובשלב של המשלוח רשום ש

    International Airmail:Not Available

    ידוע לך איך אני אמורה לבצע את ההזמנה?

    תודה
    שני

  5. מאת נטלי‏:

    תודה לך! אני באמצע הזמנה..מחפשת עוד מציאות מעניינות..יש לך המלצה??

    • מאת הגר‏:

      תסתכלי בפוסט של הפנקייק, נתתי שם לינק לסטיביה שבה אני משתמשת. ובפוסט על מה אכלנו בניו יורק יש קישור לחמאת קוקוס באריזות אישיות, מעולההה
      ובאופן עקרוני אם את נוהגת לקחת תוספים תחפשי אותם שם, הכל יותר זול.

  6. מאת נטלי‏:

    איזה כיף!!
    רק לוודא: משלוח זה 6$ גם אצלך?

    יששששששששששששששששששששש..תודה!!

  7. מאת פםפם‏:

    נראה טעים! חייב להשיג לי כאלו..
    כתבה ישנה אבל יש סיכוי שניתן להשיג אותן בחנויות המוזכרות?
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3271278,00.html

  8. מאת אפרת‏:

    הבלוג שלכם מדהים! כל כך שמחה שגיליתי אותו!

  9. מאת ענת‏:

    היי הגר,
    הזמנתי את הנודלס, קיבלתי והכנתי בהשראתך עם עוף מוקפץ בשמנת מתוקה.
    יצא מעולה, ואז התחלתי לחשוב עליהן כתחליף קבוע לנודלס… אבל אז עלתה השאלה ויחד איתה חשש
    משימוש עודף ופגיעה מריכוזים גבוהים מדי של יוד.
    האם ידוע לך כמה יוד יש בנודלס? וכמה ניתן לצרוך מהן מבלי להיפגע מריכוזים גבוהים של יוד?
    לא עברתי למלח ים עדיין, האם לדעתך כדי לעבור וכך להפחית את כמויות היוד בתזונתי?
    ועוד שאלה אחת ברשותך, איפה את משיגה את החלב קוקוס שבתמונה, חיפשתי בחנויות אך ללא הצלחה בינתיים…
    תודה לך

    • מאת הגר‏:

      הי ענת, מבחינת האצות, לא נראה לי שפעם או פעמיים בשבוע יזיקו, נהפוך הוא, אצות הן מזון בריא מאוד.
      תזכרי שזה לא תוסף יוד, זה מזון שלם וטבעי. אז לא צריכה להיות בעיה, אלא אם כן יש לך בעייה בבלוטת התריס, ואז כדאי להתייעץ עם רופא.
      את הקוקוס אני קונה בטבע קסטל, אבל אכן לא תמיד מביאים אותו. תנסי לשאול את רעות מהכושר, היא קונה מהיבואן. בהצלחה!

  10. מאת מיכל שלו‏:

    שמחתי להכיר את הבלוג שלך, מעל 5 שנים התזונה שלי היא ללא פחמימיו וסוכרים וכמו שאמרת כשאני בחו"ל אני תמיד מחפשת להגדיל את הגיוון של הפרודוקטים שלי, זה היה לי כמו "אוצר" לגלות (הודות לך) את האתר IHERB וכבר הזמנתי דרך הקוד שלך וכבר קיבלתי המשלוח, זהו אני בדרך להכין לי את המאפינס שלך (רק שאיני אוכלת פירות אז נראה לי שאחליף את הפרי לקוביות שוקולד חתוכות). שוב תודה ושבת שקטה שתהיה לכולנו

  11. מאת דניאל‏:

    מישהי יכולה לעזור לי??
    אני לא מצליחה להזמין את הנודלס, את יכולה לרשום איך הזמנת??

  12. מאת בלופ‏:

    היי,
    אני רוצה לדעת מה אפשר לעשות אם אני לא רוצה להכין את כל השקית בפעם אחת?יש דרך לשמור אותם לאחר הפתיחה?
    ועוד שאלה…במידה והשרתי כבר במים את כל השקית ולא רוצה להשתמש בכולה כמה זמן האיתריות יכולות לעמוד במקרר?

  13. מאת טטיאנה‏:

    היי, רציתי לשאול אם אתם שמעתם על אטריות ״ שיראטקי״, shirataki? שעשויים מקונג׳אק???

    • מאת הגר‏:

      שלום טטיאנה, שמעתי על האטריות האלה ואפילו הזמנתי אותן פעם מ-IHERB, אבל הריח היה דוחה אז ויתרנו :) בהצלחה.

  14. מאת sari‏:

    מחפשת אותם גם – האם יש עליהם במקרה כשרות כלשהי?

  15. מאת יעלי‏:

    אז כבר כמעט הזמנתי בהתלהבות את האטריות, כשעצר אותי החבר וציין שיש סיכוי לרדיואקטיביות. חפרתי קצת בגוגל והאמירות בנושא מעט מדאיגות. מה דעתכם?

  16. מאת יעלי‏:

    שרי, למיטב ידיעתי, אצות הן כשרות. כמו כל צמח אחר.

  17. מאת אוקסנה‏:

    היי הגר,

    לגבי העצות: אני יודעת שעצות סופחות מינרלים, ויטמינים ולחילופין גם רעלים כמו כספית וכד'.
    ולכן כדאי לצרוך אצות שגדלו בסביבה נקיה מרעלים.
    לא מצאתי ע"ג האריזה של המוצר שהמלצת איזשהו איזכור לגידולן.
    האם את יודעת איך ניתן לברר מידע זה?

    תודה

  18. מאת הגר‏:

    הי אילת,
    נראה לי שבחרת באופציה של משלוח מהיר. יש שם כמה אופציות למשלוחים.
    המון בהצלחה.

  19. מאת שירה‏:

    שלום הגר
    לגבי איטריות -אשמח עצתך, אני לא מסתדרת עם הזמנות מחול ,במה אפשר להחליף אותן ,
    גם את דלעת הספגטי לא השגתי,, מה עוד אפשר במקום פסטה או אורז,
    ושאלה שנייה ,לגבי הפיתה -אני לא אוהבת את טעם הקוקוס ,אפשר עם קמח אחר לעשות פיתה עם כיס? אודה על תשובתך

    • מאת הגר‏:

      שלום שירה,
      אפשר להכין איטריות בעזרת קולפן פשוט מקישוא או זוקיני,
      כתחליף לאורז אפשר להשתמש בכרובית מגוררת שמאדים במחבת.
      לגבי הפיתה, לצערי אין לי תחליף לקמח הקוקוס המתכון. יש עוד מתכוני תחליפי לחם באתר, אולי תנסי אותם.
      בהצלחה,
      הגר

  20. מאת שירה‏:

    תודה רבה הגר, ,אנסה עם זוקיני
    ניסיתי עם כרובית ,
    את ה"בצק "אפיתי ,ועליו שמתי עגבניה מגוררת ,גבינות שמנות ,וזתים
    והכרובית התחפשה לפיצה , והיה טעים מאוד
    לחם הטחינה מעולה ומשביע ותודה רבה לך על המתכון
    גם לחם מזרעי הפשתן היה מצויין ,רק הפיתה איכזבה,

  21. מאת שרון‏:

    היי הגר.

    ראשית,תודה על המתכונים המוצלחים שבאתר ,הכנתי את הקולרבי האפוי,ויצא טעים מאוד,
    וגם את לחם הטחינה המעולה.
    רוצה לשאול שאלה:
    האם אטריות -אורז ,מתאימים לחולי סוכרת יותר מאשר פסטה?
    ואם כן, אולי יש לך רעיון ,למתכון עם אטריות -אורז ?
    אשמח מאוד לתגובה.
    בתודה מראש,
    שרון.

    • מאת הגר‏:

      שלום שרון,
      אטריות אורז יקפיצו את הסוכר כמו פסטה, למרות שמבחינת הרכב תזונתי הן בריאות יותר. עדיף להימנע.
      רעיון טוב הוא אטריות קלפ, כפי שמופיע במתכון עליו הגבת.
      בהצלחה.

  22. מאת טלטל‏:

    היי הגר, האם ניתן לאכול בפלאו את הסקיני פסטה ?

  23. מאת טובה‏:

    זה לא דומה לסקיני פסטה?
    http://www.skinnypasta.co.il/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>