סלט ניסואז מינימליסטי

דל פחמימות, פליאו, ברנשטיין, ללא גלוטן, ללא סוכר, ללא מוצרי חלב, צמחוני, טבעוני
.

פסססט. ראיתם את אינדקס המתכונים החדש שלנו?

כשסיימתי לבנות אותו נוכחתי שוב שהפינוקים מושלים פה ביד רמה.
הגיע הזמן לקצת אוכל אמיתי! וטונה צרובה היא מקום נהדר להתחיל בו.
יש כמה דרכים טעימות להשתמש בה, ואחת הטובות שביניהן היא בסלט שלהלן. הוא קליל וממלא מבלי להכביד (שהרי בניגוד לניסואז רגיל אין בו תפוחי אדמה). ארוחת צהרים נהדרת לקיץ.

בשל מחסור זמני בזיתי קלמטה, צלפים ואנשובי שהתגלה במקררנו בעת הכנת הסלט, יצא הפעם ניסואז מינימליסטי משהו. אל דאגה – הוא יוצא טעים להפליא גם ככה.

טיפ קטן – למרות שבמתכון מופיע סטייק טונה אחד, אני תמיד מכינה שניים. במחבת הפסים שלנו יש מקום וטונה צרובה פרוסה היא חטיף נהדר לאפסון במקרר.

חומרים:
(שתי מנות)

לסלט:

  • 1 סטייק טונה, טרי או מופשר, 250-300 ג'.
  • 3-4 כוסות שעועית ירוקה, טרייה או קפואה. בסלט שבתמונה השתמשנו בשילוב של שעועית ירוקה קפואה ושעועית ירוקה עדינה טרייה ("אפונת שלג").
  • 2 ביצים אורגניות
  • מלח גס
  • פלפל שחור
  • שמן זית

לרוטב:
(הכמויות לא מדוייקות, אפשר ורצוי לאלתר)

  • שליש כוס שמן זית
  • רבע כוס מיץ לימון טרי
  • חצי כפית חרדל
  • 3 טיפות סטיביה נוזלית

הכנה:

1. מכינים ביצים קשות:
מרתיחים מים ומוסיפים את הביצים ל-8-10 דקות. אני אוהבת להשאיר את החלמון קצת רך (זה גם יותר בריא. כשהחלמון רך אפשר לספוג ממנו יותר כולין). להוציא את הביצים ולשטוף במים קרים, כדי להקל על הקילוף.

2. מכינים את הטונה:
* לחמם מחבת פסים (או רגילה, אם אין)
* בינתיים לייבש את הטונה במגבות נייר, למרוח את שני צידיה במעט שמן זית ולפזר מלח גס ופלפל גרוס.
* לאחר שהמחבת התחממה – להניח עליה את סטייק הטונה. לאחר כמה דקות להפוך לצד השני. לאחר שהופכים את הנתח כדאי לעשות חתך במרכז כדי לראות מה מידת העשייה, וכך להחליט אם כבר ניתן להוריד מהאש.
זמן הבישול משתנה לפי גודל הנתח, ולפי מידת העשייה הרצוייה. כשאני משתמשת בנתח קפוא, אני אוהבת אותו יחסית "עשוי" – ז"א ורוד מבפנים, ולא נא. חשוב לעצור בזמן כדי לא לייבש את הנתח.
* מניחים את הטונה בצד ונותנים לה להתקרר.

3. מכינים את השעועית הירוקה:
* מאדים את השעועית הטרייה או המופשרת, או חולטים כמה דקות במים רותחים. נזהרים לא לבשל יותר מדי כדי שהשעועית תישאר ירוקה ולא תתעלף.

4. מכינים את הרוטב:
* מכניסים את כל החומרים לצנצנת קטנה ומשקשקים.

5. מרכיבים את הסלט:
* מערבבים את השעועית הירוקה עם מחצית מכמות הרוטב. מחלקים את השעועית לשתי קערות.
* פורסים את הטונה לנתחים ומניחים אותם מעל לשעועית. מניחים לצד הטונה ביצה קשה, מחולקת ל-4.
* מטפטפים מעל לטונה ולביצים עוד כף מהרוטב, מפזרים מלח גס ופלפל גרוס.
* אופציונאלי: מפזרים זיתים או צלפים, ומניחים מעל כמה פילטים של אנשובי.

הערה: הסלט הזה הכי טעים כשהוא טרי, בטמפרטורת החדר.

בתיאבון!

.

בלוג דל פחמימות בפייסבוק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
פורסם בקטגוריה מתכונים, מתכונים לדיאטת קנדידה, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

4 תגובות על סלט ניסואז מינימליסטי

  1. מאת ענת‏:

    תודה רבה על מגוון המתכונים!
    הבלוג שלכם אישש את מה שחשדתי בו אצלי מזמן!
    פחמימות ובמיוחד כל סוגי החיטה למיניהן, זה דבר מעייף ולא נוח לעיכול.
    לאחרונה התחלתי לאכול ארוחת בוקר שכוללת יוגורט בתוספת אגוזי המלך, חופן חמוציות ושני תמרים
    ומרגישה הרבה יותר טוב. גם בהמשך היום, התחלתי להוריד מוצרי חיטה במקום להוסיף חלבונים ושומנים בריאים ורמות האנרגיה עלו!
    ידוע לכם האם אפשר גם להוריד משקל עקב החלפת פחמימות בחלבונים ושומנים בריאים, כך שערך הקלורי עדיין נשאר זהה- סה"כ 1500 קק"ל ליום?

    • מאת הגר‏:

      הי ענת, ברוכה הבאה!
      בהחלט אפשר להוריד במשקל בצורה זאת, על כך מבוססות הדיאטות הדלות בפחמימות.
      אני ממליצה לך להמשיך להחליף את הפחמימות בשומנים בריאים וחלבונים, לאכול לפי ההרעב והשובע שלך, ולא לספור קלוריות.
      הרבה יותר קל לוותר על הקלוריות בתזונה הזו, כי הפחמימות מנסיוני הן הגורם לרעב התמידי ולתחושה שצריך איזשהו מנגנון ריסון. הורדת פחמימות והוספת שומנים וחלבונים גורמת להגברה של הסיפוק והשובע לאורך היום.
      בהצלחה, תעדכני אותנו איך הולך לך!

      אני לא יודעת עלייך מספיק, אבל באופן כללי 1500 קלוריות זה מאוד מעט.

  2. מאת יפאת‏:

    שלום רב,
    אני סכרתית כבר הרבה שנים, אף רופא לא טרח להסביר לי במשך השנים איך לאכול כדי שרמות הסוכר לא יקפצו. חליתי בסרטן השד והחלמתי ממנו, ועכשיו אחרי כל הטיפולים רמת הסוכר בגוף שלי עלתה. התחלתי לקחת כדורים בשם יוקריאס אשר האנדוקרינולוגית רשמה לי. ושלחה אותי לדיאטנית אשר נתנה לי תפריט "מדהים" שבו מככבים אורז, תפוחי אדמה, כוסמת, שיבולת שועל, אמנם לא בהגזמה אך לפי מה שכתוב באתר שלכם, כל המרכיבים האלה גורמים לרמות הסוכר לעלות. איך דיאטנית נותנת לחולה סכרת תפריט אשר בעצם אומר לי שאני כן יכולה לאכול (אמנם במידה) את כל המאכלים הללו, ולפי ד"ר ברנשטיין כל המאכלים הללו אסורים בסכרת? האם אני יכולה לאכול למשל חטיף שומשום ללא סוכר בין הארוחות? תודה

    • מאת אסף‏:

      שלום יפעת, הצדק איתך ולצערי המלצות התזונה המקובלות לסוכרתיים כיום הינן מזעזעות והרבה פעמים עשויות להחמיר את המצב.
      לגבי חטיף השומשום, אני לא ממליץ כי הוא מכיל כמות גדולה של ממתיק בשם מלטיטול – שיש לו השפעה לא טובה על הסוכר.
      שתהיה לך בריאות שלמה

להגיב על ענת לבטל

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>