הביצה המושלמת

דל פחמימות, פליאו, ברנשטיין, ללא גלוטן, ללא סוכר, ללא מוצרי חלב, צמחוני

לאחרונה אני מכינה את אותה ארוחת בוקר שוב ושוב. אני חושבת שעליתי פה על משהו.

ישנן כמה וריאציות, אבל בכולן יש:

  • חלבון עשוי לחלוטין.
  • חלמון נוזלי / חמאתי.
  • כרובית.

כן, כרובית
היא ואני זה סיפור אהבה ארוך. כשהסרתי את הדגנים מהתפריט, היא היתה שם בשבילי. זה אולי יישמע מוזר למי שלא מכיר את הצד הזה שלה, אבל עבורי כרובית היא מזון מנחם. מספיק להגיד שבעולם הפליאו משתמשים בה תדיר כתחליף לפירה (מאדים ומועכים היטב עם חמאה), ואפילו לאורז (מגררים ומקפיצים במחבת). היא חקיינית פחמימות מקצועית.

אז אני לרוב לא טורחת לעשות חיקויים, אבל כבר מזמן גיליתי שכשאופים כרובית מקבלים מרקם רך ומנחם שמזכיר תפוחי אדמה. לכן, לרוב כאשר כרובית נכנסת הביתה היא מיד מפורקת לפרחים ומוכנסת לתנור (חצי שעה, שמן זית בנדיבות, מלח גס ופלפל גרוס). התוצאה בד"כ מתחסלת תוך שתי ארוחות – אחת בערב (כתוספת) ואחת בבוקר, עם הביצים.

הביצה
כדי להגיע למרקם שבתמונה יש לבשל אותה בסבלנות, על חום נמוך, עם מכסה שגורם לאדים להצטבר ולבשל אותה בעדינות גם מלמעלה. זו לא רק דרך טעימה לצרוך ביצים, זה גם בריא: כשהחלמון נוזלי חומרים הטובים שמצויים בו, כמו לציטין וויטמיני B, זמינים יותר לגוף.

הירוק
לרוב אני משתמשת בתרד, אבל ביום שבו צילמתי את המתכון הצלחתי לשים את ידי על קצת Kale, ירק משובח שיצא לי לטעום לראשונה בביקור בארה"ב. הוא מלא בכמויות פסיכיות של ויטמינים ומינרלים ומדורג כירק עם הכי הרבה נוגדי חמצון בסולם ה- ORAC של ה- FDA. מצאתי אותו בשוק האיכרים בנמל ת"א, ואני מקווה שיום אחד נוכל לפגוש אותו גם בסופרמרקט. ואפשר אפילו להכין ממנו צ'יפס!

חומרים:

  • 4 ביצים
  • שתי כוסות כרובית אפויה בתנור או מאודה. (שתי האופציות עובדות, אם משתמשים במאודה מומלץ להקפיץ את הכרובית יותר זמן במחבת כדי שתקבל קצת שיזוף).
  • חצי סלסלת פטריות שמפניון, פרוסות.
  • כוס תרד / קייל / עלים ירוקים מסוג אחר, קצוצים.
  • 3-4 גבעולי בצל ירוק קצוצים.
  • חמאה ו/או שמן זית
  • מלח ופלפל

הכנה:

  1. ממיסים כף חמאה וכף שמן זית במחבת (הכמויות והיחסים לשיקולכם. אני אוהבת את הטעם של החמאה, ומערבבת אותה במקרה הזה עם קצת שמן זית כדי למהול את מוצקי החלב, שלא ישרפו)
  2. מגבירים אש לחום בינוני, מכניסים למחבת את הירקות לפי הסדר הבא, כאשר לאחר כל הוספה של ירק ממשיכים לבשל תוך ערבוב מתמיד ונותנים לו להתרכך ולהשחים: כרובית, פטריות, בצל ירוק, קייל / תרד.
  3. מנמיכים את האש. עושים 4 גומות בתערובת הירקות, ושוברים לתוכן בזהירות 4 ביצים.
  4. מפלפלים וממליחים.
  5. מכסים את התערובת במכסה לכמה דקות כדי שהביצים ייעשו משני הצדדים. לוודא שהאש על חום נמוך! בפעם הראשונה בודקים כל 2-3 דקות כדי לתפוס את הטקסטורה של הביצה המושלמת, בפעמים הבאות כבר יודעים.
  6. מעבירים בזהירות לצלחות אישיות.

בתיאבון!

 

בלוג דל פחמימות בפייסבוק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
פורסם בקטגוריה מתכונים, מתכונים לדיאטת קנדידה, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

18 תגובות על הביצה המושלמת

  1. מאת רעות‏:

    נראה מעולה! חבל שבאורגני אין כרובית וקייל כרגע – הם יותר ירקות של חורף. אבל בד"כ בחורף יש קייל, והוא אפילו זול (5 ש"ח לצרור עלים יפה)

    • מאת הגר‏:

      איפה בדיוק את מוצאת קייל ב-5 ש"ח?
      טוב כמו שאני מכירה אותך את קונה ישר מהחקלאי, ברגע שהוא מוציא את זה מהאדמה, בארגז של 20 עם הנחה על כמות :)

      • מאת רעות‏:

        :) יו נו מי סו וול
        סתם… ממש לא ארגז של 20. בחורף הקייל האורגני גדל בשפע (משום מה, למרות שכביכול לא קר כאן מספיק בשבילו) וזה מחיר שמצאתי אצל יותר מחקלאי אחד. השטוח ב5 ש"ח לצרור, המסולסל ב7 ואפילו 9 ש"ח לצרור, תלוי אצל מי…

  2. מאת גלי‏:

    גם אני חובבת כרובית. כדאי לך לנסות את חביתת הכרובית של אייל שני שמתחבאת כאן בסוף המאמר
    http://food.walla.co.il/?w=/919/1013145

  3. מאת ורד לב‏:

    נראה מעולה!

    גם במחוזותינו אין קייל… אני מפנטזת על להגיע לשוק בת"א מתישהו ואולי למצוא שם קייל (כדאי להתאמץ עכשיו, או להתכוונן לחורף?) מקווה שבחורף אוכל לגדל בעצמי… יש לי פה זרעים שמחכים שקצת יתקרר פה…

    תראי מה בדיוק קראתי בבלוג מגניב אחר
    http://www.thepaleomom.com/2012/08/tpm-tidbit-my-recipe-for-green-eggs.html

  4. מאת יעל פרל‏:

    זה ב ד י ו ק אבל בדיוק מה שהכנתי לעצמי אתמול לארוחת הבוקר ורק עכשיו נתקלתי בפוסט הזה.

    :-)

  5. מאת אווה‏:

    חשבתי ששמן זית מתאים רק למנות קרות כמו סלט. מותר לטגן איתו ?

  6. מאת חן‏:

    היי הגר, רציתי לשאול לגבי ביצים.
    מהי הצריכה המומלצת? בכל זאת, אני לא רואה את עצמי מרביץ 4 ביצים על הבוקר :)

    • מאת הגר‏:

      שלום חן,
      אין שום בעיה לאכול גם 4 ביצים ביום אם אתה רוצה, במסגרת תזונת פליאו או ברנשטיין.
      כדי לתת המלצה חייבת להישאל השאלה, מה המטרה שלך? מה הגיל שלך? ומה אתה אוכל חוץ מביצים?
      ולמה אתה רוצה להרביץ לביצים? :)

      • מאת חן‏:

        אני מרביץ לביצים ולתפו"א מאז שהייתי צעיר, סיפור ארוך :)

        בכל אופן, אני בן 25, והמטרה שלי היא בסה"כ להיות בריא וחטוב. כבר כמה שנים טובות שאני לא שותה משקאות מוגזים/מתוקים/כל דבר שהוא לא מים או קפה (מעט קפה), נמנע ממאפים, ג'אנק ובקיצור כל הזבל ומקפיד על פעילות גופנית.

        התחלתי בסה"כ לפני שבוע תזונת פליאו, ואני מוכרח להודות שאני נהנה ממנה מאוד (4 סטייקים,ביצים, קצת גבינות שמנות, המון ירקות, פירות במתינות וכיוב') ועוד ירדתי חצי קילו, ואני מרגיש טוב בהרבה לאורך היום (שלא נדבר על האימונים).

        לאחר רפרוף נוסף באינטרנט (ובבלוג) כבר הסקתי שאין עם זה ממש בעיה.. בכל מקרה אני מתכוון להשוות את בדיקת הדם הקרובה שלי, לזו שתהיה בעוד מספר חודשים. תודה על התגובה, אמשיך לעקוב.
        הלכתי להרביץ ביצים.

  7. מאת גירי‏:

    נוסה הבוקר עם תרד ובצל לבן (כי לא היה ירוק).
    יצא טעים לאללה ואימצנו בחום.
    אחלה בלוג ותודה על רעיון מפנק במיוחד לארוחת בוקר!

להגיב על הגר לבטל

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>